Jump to content
Annons

Vilket ljudkort har allt och är bäst?

Recommended Posts

Elvlis (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag sitter med ett M-Audio FW-Solo och en TSM MT87 och det är väl bra... eller rättare sagt har inte så mycket att jämföra med 😎!

Nu efter sommaren ska jag få låna (o kanske sen köpa) en överbliven Neumann TLM-103 och då måste jag ha bättre mik-förstärkare!

Men måste? ju då även ha bra A/D-omvandlare, hörlur-linjeförstärkare, osv, etc! Har i.o.f.s. sparat pengar av o till i drygt ett år men

det är ju alltid kul om man kan komma undan lite billigare 🙂 för alltså jag råkade se denna tingest! Nu är min fråga,

hur pass bra är mik-förstärkarna, A/D, hörlur-linjeförstärkare, etc i denna? Finns det ngt liknande FireFace 800 som är än bättre?

Sen i USA finns denna för 1/3 av RMS´s pris och Tascam gör väl bra grejer? å andra sidan brukar man oftast få vad man betalar!

Annons
Postat

Köp nytt och sälj sedan ditt gamla SOLO till mig 🙁

För övrigt har jag inte ett jota att bidra med i denna tråd, men tack för ordet ändå.

Postat (redigerat)

Känns lite som RME är lite före sin tid om man tittar på driver

downloads.

----------------------------------------------------

fireface_x86.gz Mac OS X Intel (10.3 or up) driver for Fireface 800.

Fully functional, with audio, TotalMix, Settings and MIDI. Only

x86, not PowerPC compatible! Pre-release. (07/18/2005)

----------------------------------------------------

Redigerat av sounden
Postat

RME Fireface var en trevlig bekantskap, hade gärna behållt ljudkortet 🙁

Annars skulle jag nog säga Lynx Two som har sådär tokigt bra in och utgångar tillsammans med riktigt bra drivrutiner.

/Majken

Elvlis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Varför ska du byta? Hur är latencyn på den? Funderar nämligen på att skaffa ett...

- Latencyn är väldigt låg och kortet låter bra!

Jag misstänker dock att det finns betydligt bättre mikrofonförstärkare än det inbyggda hos ett 1995 kr´s ljudkort(?)!

Tack för svaren, vad jag mest är ute efter är nog ett ljudkort som har så pass bra mikrofonförstärkare (linje/hörlurs-förstärkare) att man

inte behöver komplettera med dessa separat! Ett M-Audio FW-Solo "SuperDeluxeUltra-Edition" skulle räcka, så E-MU 1616m kanske?

Redigerat av Elvlis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.