Jump to content
Annons

Native instruments Reaktor


SyntaxError

Recommended Posts

Någon son använder dom? Jag har provat dessa hos en polare och jag måste säga att jag gillar ljudet och hur dom är uppbyggda (fast Reaktor verkar ta ett tag att sätta sig in i). Rekomenderar ni dessa produkter? Jag blev sugen på att köpa men det kostar ju en slant så det vore kul med feedback från folk som har använt dessa ett tag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har mest lekt lite med Reaktor, som helt klart har potential. Egentligen inte så svårt, om man använder sig av de färdiga syntharna, effekterna, grooveboxarna, shape-shifters m.m, som följer med. Sen finns det ju över 2000 user-instruments att ladda hem 😄 Däremot verkar det lite klurigare att bygga egna instrument, om man inte är en fena på det förståss.

En hel del schyssta ljud i Reaktor, men jag har haft lite problem med att köra det som VST i Cubase. Efter en stunds spelande får jag irriterande klick-ljud. Har inte heller hittat något bra sätt att exportera ljud till t ex .wav-filer i Reaktor...

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en stunds spelande får jag irriterande klick-ljud.

Låter som latency-problem. Har testkört demoversionen av Reaktor 5 (finns att ladda hem från Native Instruments websida) och den är lite processorhungrig. Testa att ställa upp buffersizen på ditt ljudkort så kanske du slipper "klick-ljud".

Pluggen tillhör annars en av de mest välljudande mjukvarusyntar jag testat. Har för mig att den gode Martin L Gore kör Reaktor och det borde ju borga för hyfserlig kvalisort... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...