Jump to content
Annons

Låtide av Linus


  

7 röster

  1. 1. Låtide av Linus

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

Tja på er! Detta är bara en start på en låt som jag gjort. Lyssna gärna på "No clue" längst ner på länksidan om du känner för det. Den är ju alltså väldigt ofärdig än(..typ 1 halv vers)...men jag kanske gör klart den nån gång om jag skulle få tid och inspiration... 😛...en ide mest...

http://www.ic-musicmedia.com/artist_pages/...ge.php?id=71288

Ha det fint! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja Rockfart du verkar snäll 😄 , trodde knappt nån hade vart inne på min sida så jag tog bort låten..kom på att den var för oklar oxå (och dålig?) för att läggas upp...Oj, hade inte märkt att nån alls röstat på mig på IC, ska kolla upp det.

Jag är lite dålig på att få saker klara, det blir mest massa halvfärdiga grejer 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

inte alls dålig 😄

men

(du viste det skulle komma...)

ta bort dom där ljudbubblorna 🙂

dämpa licksen, hitta gärna ett mjukare distljud, långt bak i mixen.

trummorna... försök piska liv i rytmen...

helt Ok att jobba vidare med 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

yepp..dem bubbles have to go...eller sänk dom, panna dom..dom stjäl lite för mycket uppmärksamhet..lägg lite reverb på ev. lite delay...för det är väl så du vill at det ska vara..som ett ambient tillskott till ljudbilden och inte "mainfocus"?

sång-glissandot var lite för släpigt på sina ställen, kanske något oengagerat oxå.

Själva grunde låter rätt trevligt annars...o yess..höll på att glömma...

citat rockfart: " trummorna... försök piska liv i rytmen... " + ett annat trumset vore trevligt till denna låten...kanske med vispar..( prova inte el-vispar dock..det sabbar skinnen 🙂 )

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, tack för åsikterna!..Ja, den är ju kanske inte så seriös än 😄 ...jag tyckte det var kul att automatisera en flangereffekt, därav "blubbandet" 🙂 ...men det är sant att de tar upp för mycket plats..tänkte att det skulle komma in massa skumma ljud när jag sjöng "whats goin on"..lite kul tänkte jag 😛 ......

...ja trummorna...jag har ju lite problem med det där med att hitta sjyssta trummor, men jag får leta på lite mer efter nåt bättre 😄

Hör ni basen bra?

(Ok, jag ska akta mig för elvispar 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
nattvaktaren (oregistrerad)

Jag håller inte med föregående talare; tvärtom tycker jag ful-ljuden som bubblar gör låten mer intressant och att kantigheterna låter personligt.

Faktiskt bättre än det mesta jag hört på forumet.

Man behöver inte alls vara rädd för att lägga "fel" ljud i förgrunden.

Allt behöver ju inte låta som Max Martin.

Din låt var riktigt bra tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...