Jump to content
Annons

Lite gamla grejer jag stött på


MarcusRombo (oregistrerad)

Recommended Posts

MarcusRombo (oregistrerad)

I samband med att jag kopierat merparten av alla filer jag har till en annan disk, har jag stött på vissa prylar som faktiskt inte är sådär jätte dumma som jag tänkte dela med mig av innan dom blir bortglömda ytterligare en period 😕

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)
🙂 Lyssnat på en än så länge, Turkana. Tuff, faktiskt! 😱 Vad är den gjord i?

I Fruity Loops.

Tack för all, än så länge, positiv feedback! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

gladamatör (oregistrerad)

😄 Helt ok....positivt överaskad av detta !!! Sånt man kan lyssna på bara för att fördriva tiden ..... 😄

NICE work !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

trummorna på turkana var ju rätt bra ju. Triangeln är lite stöarande men ändå 😄. rätt skön låt annars...😠

Snutten dög väl, inget serskillt intryck av den.

Radar däremot! Oj oj oj!m Den ÄR feet! 😄

Låter lite som Liebing eller beyer tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrade upplägget i din tråd så vi håller demoforumet enhetligt.

...Fyller du sen i det som saknas får du guldstjärna i kanten.

Turkana: Schysst slölyssning inte helt illa.

Skulle däremot vilja haft upp pianot mer i det "hörbara" området, det kändes en aning anonymt

Snutt: Också mer i min smak med ackorden.

Radar: Nja.. det här var lite för intetsägande i upplägget för att falla mig under läppen, men svänget var helt ok.

Inget direkt övrigt att tillägga.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Ändrade upplägget i din tråd så vi håller demoforumet enhetligt.

...Fyller du sen i det som saknas får du guldstjärna i kanten.

Turkana: Schysst slölyssning inte helt illa.

Skulle däremot vilja haft upp pianot mer i det "hörbara" området, det kändes en aning anonymt

Snutt: Också mer i min smak med ackorden.

Radar: Nja.. det här var lite för intetsägande i upplägget för att falla mig under läppen, men svänget var helt ok.

Inget direkt övrigt att tillägga.

Yeah, smart 😏 Guldstjärnan ska jag göra mig färtjänt av alldeles strax.

Tack för den positiva (?) kritiken.

EDIT: Så, info ifylld.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter ju lite kul....Turkana... får man festivalkänsla eller filmkänsla av och helt ok ljud 😛

Radar... känns ju mer som ett fristående beat!....skulle passa bra med någon melodislinga för att fånga in den lite mer..alltså lite mer kontrast där skulle jag efterlysa..annars bra ljud...

Den här "Snutt".... alltså den gillar jag mest kan jag säga! Känns som ett riff iofs, men får gammal soulkänsla av den...love unlimited eller nåt... 😛

bra jobbat!...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Den här "Snutt".... alltså den gillar jag mest kan jag säga! Känns som ett riff iofs, men får gammal soulkänsla av den...love unlimited eller nåt... 😛

bra jobbat!...

Du har godkänd hörsel/känsel om du får gammal soulkänsla av den 😛 Dom souliga elementen är hämtade från Isaac Hayes's Make A Little Love To Me, från albumet Groove-A-Thon. 😄

Grejen med snutt är att jag också tycker om den jätte mycket, förutom trummorna då, som jag tycker är rätt jobbiga och jag kan göra betydligt svängigare än så. Men den s****s j***a project filen är borta för alltid. Och det lockar inte att försöka återskapa det där. Har försökt förut och har inte lyckats. Vill minnas att det tog sjukt många timmar att klippa till allt rätt och skruva till det huvudsakliga filtret som ligger på samplingarna.

Project filen är borta för alltid och det enda som finns kvar är den där mp3'an. 😛

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

dedacia: hmm, får jag fundera lite extra på den? 😛😄

kyaal: hehe, vi har hör det förr.. Tack så mycket! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr tyckte jag att snutt var otroligt tråkig! 😄 Det hände inget i den..

Radar, där behövs bara lite mer rave-ljud och några break, med en darth vader-röst, så är det här en alldeles utmärkt laser dome-bakgrundslåt!

Turkana var en härlig bakgrundslåt till ett spel som handlar om "Köra-runt-på-kvällen-med-en-stor-bil-i-San Fransico". 😛

Den var skön! 🙂

.:Fnykis

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...