Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

😆 Tjenis penis! Jag kan inte allt om combinatorn, sĂ„ jag tĂ€nkte frĂ„ga er kĂ€ra medlemmar om ni vet en sak. SĂ€g att du har ett filter i en combinator, och vill koppla om den sĂ„ att tex frecuency-ratten styrs med hjĂ€lp av rotary 1, rotary 2 eller nĂ„gon av de fyra.

Tack i förhand! \Dana 😳

Redigerat av Danabacken
Annons
Postat

Kila in i combinatorn.

Klicka pÄ show programmer.

Klicka pÄ filtret. Fram kommer, till höger, namn pÄ de kontroller som finns pÄ combinatorn.

Klicka förslagsvis pÄ rotary, ner kommer en liten lista med saker som den kan pÄverka i filtret. VÀlj frequency. Och voila!

😳

Nu har kanske missat nĂ„tt. Men sĂ€g till isf. Innan nĂ„n annan gör det.. 😆

//smulan

Postat

DÀÀÀrsom!! 🙂 Tusen tack, Smulan! đŸ˜‰đŸ˜±

Postat

Lugnt. đŸ˜±

Kolla Ă€ven in det dĂ€r med att du kan stĂ€lla vĂ€rden för reglar och liknande dĂ€r i programern.. Det finns alla möjliga fina möjligheter till enkla men praktiska trick i den dĂ€r möjĂ€ngen. 🙂

T ex om du vill begrĂ€nsa frequencyrattens omfĂ„ng frĂ„n 0-127 till 64-97 sĂ„ Ă€r det lĂ€tt gjort, sĂ„ kan du slippa en massa onödigheter. Lite som Ă„ Ă€ndra pitchbend range liksom. 😉

//smulan

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
T ex om du vill begrĂ€nsa frequencyrattens omfĂ„ng frĂ„n 0-127 till 64-97 sĂ„ Ă€r det lĂ€tt gjort, sĂ„ kan du slippa en massa onödigheter. Lite som Ă„ Ă€ndra pitchbend range liksom. 😆

Det hÀr Àr ju pinsamt vÀrre! Just den funktionen fÄr jag inte att funka... det gÄr ju inte att skriva in Min och Max vÀrden *sur*

Det gÄr sÀkert att lÀsa sig till i nÄgon manual, men om nÄgon vet pÄ rak arm hur man gör vore jag tacksam.

//peAk

Postat

Man skriver inte in vÀrdena; hÄll in musknappen pÄ ett av dem och dra sÄ ska du se att de Àndrar sig.

Postat
Man skriver inte in vÀrdena; hÄll in musknappen pÄ ett av dem och dra sÄ ska du se att de Àndrar sig.

*bankar huvudet i tangentbordet*

SÄklart! Fast kanske inte det mest logiska GUI man sett.

Tack för hjÀlpen!

//peAk

Postat

Modulationshjulet i Combinatorn styr modulationshjulen pÄ syntarna/samplers inuti Combin.

Postat
Modulationshjulet i Combinatorn styr modulationshjulen pÄ syntarna/samplers inuti Combin.

Jo...det har jag upptÀckt...Men dÄ vet jag att det inte Àr programerbart.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.