Jump to content
Annons

Elias Fredriksson - Sovsång


Recommended Posts

LÅTNAMN: Sovsång

ARTIST/GRUPP: Elias Fredriksson

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 3.04

KOMPOSITÖR: Fredrik Eliasson

PRODUCENT: Fredrik Eliasson

EV. MEDVERKANDE: Elias Fredriksson, Peter Hedin, Jon Olsson, Fredrik Höglund

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.2 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:Sovsång

Japps, nu är man tillbaka från semestern och glad som en lax att se er alla glada här igen.

Firar detta med att lägga upp en skir liten visa med Elias igen. Denna är i mina ögon färdig. Vore roligt att höra vad ni tycker!

ha det!

/E

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är en sådan jädrans Peter Svensson-stil på sången! Det är bra! 🙂

Snygg trumpet, jag älskar sordin! Bra proddat! Kanske skulle trumpeten ner lite och ha mer reverb? Men det är en smaksak. 🙂

Soft låt!

Betyg:

Låten: 3,5

Produktionen: 4

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie och Mutz :

Tack som fan! Gillar med ljudet, blev så mjukt på nåt sätt 😕 Svensson grejen har du tyckt förut hör jag för mig , Thimmie, och det ser jag som positiv kritik. Roligt att ni skriver ,grabbar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie och Mutz :

Tack som fan! Gillar med ljudet, blev så mjukt på nåt sätt 😄 Svensson grejen har du tyckt förut hör jag för mig , Thimmie, och det ser jag som positiv kritik. Roligt att ni skriver ,grabbar!

Japp, jag har sagt det förr... 😕

Men det är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va mysigt!

Trumpeten är ju precis vad man vill ha i den här låten...gillar bongo(?) trummorna som kommer in å ger låten en egen charm. Fin sång, fina stämmor...känns lite Bo Kasper över det hela...fast softare å lite mysigare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja trevlig låt.

Gillar verkligen trummorna jag med. Skön sång!

Kanske skulle göra sig med någon typ av lågmäld bas?

menar du en sång stämma eller instrumentet bas? 🙂

Det ligger en elbas på baskongah markeringarna. Jävligt lågt mixad men den finns där 🙂

Tack för synpunkterna!

Link to comment
Dela på andra sajter

-k9- : Hehe, tack som fan. Kan bara le och ta emot.

Milton: tack för synpunkterna, har haft lite nivåproblem med trumpeten. Lyssnat i asmånga högtalare och lurar och slutligen satt den nivå som ligger nu. nu e ni två som tycker trumpeten är för hög, hmm. jag tycker den är torr och fin 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar din stil - minns bistra visan. Men...varför sitter jag och längtar efter en ösgitarrmatta hela tiden? - för att det vore så läckert...för att det skulle bli en fantastisk kontrast mot din röst. Men det kanske inte är din grej? Måste skriva också att trumpeten är fantastisk 🙁.

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar din stil - minns bistra visan. Men...varför sitter jag och längtar efter en ösgitarrmatta hela tiden? - för att det vore så läckert...för att det skulle bli en fantastisk kontrast mot din röst. Men det kanske inte är din grej? Måste skriva också att trumpeten är fantastisk 😳.

Rockypop

Roligt att du gillar stilen Rockypop!! Det värmer!

Men en distgitmatta på denna? :rolleyes: Jag vågar nog inte ens tänka den tanken 🙁 Elias Fredriksson ska ju vara mjukt, mäkigt och mysigt ju!

och ja..trumpeten ÄR fantastisk. Jag jublade högt när trumpetarkillen lirade den!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Men en distgitmatta på denna?  Jag vågar nog inte ens tänka den tanken  Elias Fredriksson ska ju vara mjukt, mäkigt och mysigt ju!

Jo, jag förstod det, men det var värt ett försök! Bra i alla fall!

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...