Jump to content
Annons

En cover på Alter Bridge - Shed My Skin


nurfen

Recommended Posts

Läste i den här tråden att om man har låten på sin egen sida och server, så får man lägga ut covers. Sagt och gjort.

Jag vill mest ha synpunkter på produktionen och saker jag ska tänka på i fortsättningen. Jag har varken hörlurar eller monitorer för tillfället, så lyssningen skedde genom en surroundanläggning som står några meter bort, så jag har inte kunnat fixa till saker speciellt bra 🙂 Det finns vissa uppenbara brister i den, men vi körde inga omtagningar förutom på sången, så det fick bli som det blev i stort sett.

Men säg vad ni tycker, tack!

http://music.groovyboris.com/shedmyskin.html

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
gladamatör (oregistrerad)

Lyssnar nu och 😠 me like it a lot !!!

Snyggt arrangemang av låten.... 😆

Eftersom du nämnde detta med monitorerna så .....tycker att ni får lite rundgång på gitarrerna ( lite digital dist )....men för övrigt med lite monitorer så jävlar anamma !!!

Lite evenecsence över det hela ....grymt bra ! Otrolig skön röst !!! 😱

Keep on .... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg gitarr i början. Men den är lite ostämd (efter 2:45 så hör man att den är mycket ostämd). Emma's röst är väldigt komprimerad. Inte så snyggt.

Annars är det bra arrat! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie: Visst är det så! Sjukt skumt att vi missade det faktiskt, men sen hann vi inte rätta till det. Sången är väldigt komprimerad, och det var rätt sjukt faktiskt, jag märkte det inte alls först. Sen försökte jag rätta till det, och då blev det åt helvete. Men jag har beställt ett par lurar nu, så man iallafall kan höra någonting här vid datorn, underlättar nog en del att kunna lyssna samtidigt som man leker 🙂 Som tur är har vi kvar allting i "grundform". Kul att du gillade den i övrigt!

Marängen: Ska se över det med trycket, så fort lurarna kommer. Tack för att du lyssnade!

gladamatör: Hehe, Evanescence.. Okej! 🙂 Skoj att du gillar det!

Tack för era kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...