Jump to content
Annons

BionicFXs nya sida - vad är på gång?


thrush

Recommended Posts

Annons

Meddelandet ändras när man laddar om sidan. Här är alla:

a[0] = "The new, new native.";

a[1] = "We will, we will rock you.";

a[2] = "The <strike>network</strike> video card is the computer.";

a[3] = "Logic destroyed.";

a[4] = "Rave and go native.";

a[5] = "Digital Darwinism.";

a[6] = "Forget supercomputing, get ready to rock.";

a[7] = "360° Audio Video Exchange.";

a[8] = "Vision for your next hit song.";

a[9] = "Your video card. More cowbell.";

a[10] = "Three senses left to Turing completeness.";

a[11] = "The song will never remain the same.";

a[12] = "The revolution will be no re-run, brother.";

a[13] = "Digital synesthesia.";

a[14] = "Add a couple million triangles to your orchestra.";

a[15] = "Add 40 billion screaming pixels to your next record.";

a[16] = "Turn red, blue, and green into gold and platinum.";

a[17] = "Your video card now goes to <i>eleven</i>. One louder.";

a[18] = "Music that's out of sight.";

Link to comment
Dela på andra sajter

Har de kanske hittat på något sätt att använda grafikkortets processor till audioprylar...?

More cowbell hittar du här: http://gorillamask.net/morecowbell.shtml 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har de kanske hittat på något sätt att använda grafikkortets processor till audioprylar...?

More cowbell hittar du här: http://gorillamask.net/morecowbell.shtml  😱

Japp. Har läst om det tidigare, och det är lätt att googla på bionic fx och läsa mer artiklar om saken.

Undrar hur det blir med ljudkortets synk om man börjar skicka en farlig massa data till och från grafikkortet också... 😳

Det är kanske rentav dax att skaffa ett riktigt häftigt grafikkort för att utnyttja detta till max...? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att det är pixelshadern de tvingar till att hantera ljuddata. Men känns konceptet inte igen? Jomenvisst, UAD-1 bygger ju på ett gammalt chip som använts i grafikkort. Men en intressant tanke med hela kalaset är just att det är Nvidia's grafikkort som stöds. Eller gooooo SLI som jag brukar säga, heh 😱

Om de får ordning på möget och om lite roliga plugintillverkare hoppar på tåget så kan det bli ganska revolutionerande faktiskt. Tänkt er en framtid med musiker som bygger datorer med dubbla överklockade Nvidia 7800 grafikkort 😳

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

Studio: 2004-09-07

"En modern grafikkortskrets har där en kapacitet på ca 40 gigaflops mot en Intel eller AMD-processors 6 gigaflops."

Hörde nyligen att Play Station 3 tydligen ryktas bli extrem så efter surf ficks detta fram,

CPU: 7* st PowerPC-base Core à 3.2 GHz med "total floating point performance: 218 GFLOPS" samt "GPU RSX @550MHz 1.8 TFLOPS

floating point performance och tydligen även blu-ray-spelare med kapacitet 2x (72mbps (ca 50 ggr 1X DVD eller 500 ggr 1x CD))

Med all största sannolikhet är inte 6, 40, 218, 1,800-gigaflop-värdena ovanför jämförbara men... 36 st snabba PC´s plus beräkningskapacitet som

hos 45 st grymma grafikkort för audiobruk, säg som o ha 10 st miljon kr´s ProTools "garderober" till priset av ett... TV-spel, vore ju inte helt fel 🙂!

* Egentligen 8 st processorer men 1 out of the total 8 SPEs reserved for redundancy (Ovan är citerat härifrån samt härifrån)

(PS Jag har ingen somhelst koll på varken vilken typ av processorer som egentligen ska användas i PS3 eller hur SONY räknar ut sina GFLOP-värden så...

allt ovan kan vara helt feltolkat utav mig!)

(Såg en spec till (och nej jag jobbar inte på SONY 😉)

Disc Media CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc (DVD side), DVD-Video,

DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, Blu-ray Disc: BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE - har dom glömt ngt?)

Redigerat av Elvlis
Link to comment
Dela på andra sajter

// utanför ämnet //

(Såg en spec till (och nej jag jobbar inte på SONY 😕)

Disc Media CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc (DVD side), DVD-Video,

DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, Blu-ray Disc:  BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE - har dom glömt ngt?)

Ja, CD-G! *host* Någon som minns denna styggelse?

Och DVD-RAM, vem kan klara sig utan det idag? 😛

De nämnde inte VCD, SVCD eller MiniDVD heller. Var det någon som bad om ett enkelt format som skulle ersätta cd? Eller bad tillverkare om att enas kring en standard?

SACD: faktiskt lite imponderande att det ingår, men är naturligtvis ett smart sätt att få ut sitt format till den stora massan. Tvivlar dock på att PS3 har förmåga att spela SACD med högre kvalitet än CD, men det lär vi märka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte glömma markandshypen kring PS2 för några år sedan. När George Lucas påstås ha sagt att PS2'an var betydligt kraftfullare än de renderingssystem som användes för att göra Episode 1. Jag vill också minnas att terrorister planerade att använda den för att styra kärnvapenmissiler med, känns lite klumpigt i jämförelse med en windowsplattform. Meeeeen vad gör man inte för lite publicitet?

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

Jo, än sålänge är jag skeptisk! (Är alltid skeptisk i.o.f.s!) Fick man 4 ggr prestanda som på en mellanpris laptop (dvs min egna laptop) vore man mer än nöjd...

är faktiskt rätt nöjd som det är nu - ty när man vill maxa på Guitar-Rigarna så gör man bara en audio-mixdown och sen har man ny datorkraft att leka med 😕!

Link to comment
Dela på andra sajter

Elvlis (oregistrerad)

Hej!

Vad som vore betydligt mer intressant är i.s.f. användarvänlig motsvarighet till Cubase! Om man tog rejäl portion Reason, stor slev Garage Band

samt några kryddmått SX så skulle denna nya konstellation, av mig, vara väldigt mycket mera uppskattat än att få 10 dubbla datakraften!

Och jag är en sån som alltid tyckt om listor, siffror och kurvor! En musikintresserad som ogillar sådant måste verkligen hata, hata Cubase, eller?

Alla program borde ha ett reglage i högra hörnet som man kan vrida mellan olika nivåer som ex nybörjare / normalanvändare / expert!

Om man tar Cubase SX så skulle "expert"-läget då se ut precis som det gör idag medan "nybörjar"-läget skulle vara ned-strippad (och underbart

musikalist kreativt 😉) till att enbart ha de funktioner en analog (typ 80-tals) studio har!

Sen om man verkligen vill göra ngt "komplicerat", som ex att rita in kurvor på allt och alla, så klickar man bara på "normalanvändare"

får upp det välkänt vidriga plottret av knappar och menyer, gör det man ska men har nu möjlighet att återvända ifrån kreativitets-dödande miljön

tillbaka till musikaliska nirvana med ett endaste litet klick på "nybörjare" 🙂!

(Eventuellt så skulle man kunna döpa om de 3 st "nivå-knapparna" till "musik-intresserad" / "ljudteknik och musik-intresserad" / "dator-programmerare"

Redigerat av Elvlis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...