Jump to content
Annons

M-Audio 1010 LT


EEL (oregistrerad)

Recommended Posts

EEL (oregistrerad)

Hej! Köpte ett M-Audio 1010 LT igår efter att ha läst utlåtadet i senaste studio... dock har några problem uppkommit som jag undrar om någon annan har någon erfarenhet av eller kan hjälpa till med...

1. När jag installerat senaste drivrutinerna från m-audios hemsida står det fortfarande att det är den gamla drivar versionen när man trycker på about i delta controlpanel?

2. Mätarna i M-audio delta control panel påverkar inte ljudet någonting?

Grymmt om nån skulle kunna komma upp med en lösning... Är sugen på att komma igång med beatsen 😕

MVH /Allan

edit: löste midi grejjen 😠 enkel inställning jag missat

Redigerat av EEL
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
2. Mätarna i M-audio delta control panel påverkar inte ljudet någonting?

Gå in på "Routing" eller vad det heter....där du styr vad som ska skickas till de olika utgångarna. Om du vill att reglarna i kontrollpanelen ska styra utljudet så väljer du "Monitor mixer"

/Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

EEL (oregistrerad)
Gå in på "Routing" eller vad det heter....där du styr vad som ska skickas till de olika utgångarna. Om du vill att reglarna i kontrollpanelen ska styra utljudet så väljer du "Monitor mixer"

Grymmt fick till det där med drivarna också så nu e allt frid o fröjd 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

EEL (oregistrerad)

osmo: Det är det bästa som hänt min data 🙂 hade iof ett audigy 2 innan så jag har inte så mycket att jämnföra med.... men jag har inte hittat nåt att klaga på än så länge...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Micpreampsen ger enbart 12V, vilket medför att få kondensatormickar fungerar tillfredställande, dynamiska mickar fungerar ju däremot. Om inte för alla mickar så för kondensatormickar rekommenderar jag en extern preamp i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...