Jump to content
Annons

The Silence


Betyg  

15 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      6
    • 5
      5


Recommended Posts

* LÅTNAMN: The Silence

* ARTIST/GRUPP: Culloden

* GENRE: Symfonisk historia

* LÅTLÄNGD: 6.11

* KOMPOSITÖR: Fredrik Joachimsson

* PRODUCENT: Fredrik JOachimsson

* EV. MEDVERKANDE: Fredrik Joachimsson och Jonas Ekestubbe aka. Djonas (solo-git)

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 11.3 mb

* STATUS:Ny fräsch mix-down

* LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/culloden2/the_silence.mp3

Helt ny och fräsch.. sången är precis på minuten ny-insjungen och har bara genomgått en första-mix! Givetvis är den i process att bli omändrad, men det är upp till er vad ni tycker om den! Jag lyssnar så hemskt gärna på vad ni har o säga om både instr.-mix och sång-mix! Tar tacksamt emot kritik!

SKÅL SÅLÄNGE MINA TROGNA LYSSNARE!!! 🙂

Fredde! (Culloden) danne, fredde, jonas, micke, david o kristoffer

Redigerat av Culloden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte alls min typ av musik, men jättebra jobbat.

Delen vid 0.30 ungefär sitter som en trimmad limpa i väggen, skitsnyggt!

Solot var skitbra, något kort kanske. Men vad vet väl jag 🙂

Känns inte heller som att det är gjort förut som, enligt mig, sånhär sorts musik ofta gör. Låter orginellt.

Bra jobbat!

Redigerat av grojn
Link to comment
Dela på andra sajter

Minus: Riden käns statisk. 🙂

Plus: Så jädrans snyggt producerat! Du(?) har rikigt passande röst för genren! 🙂

Sedan låten, som låt, är medel.

Överlag är det super! (och då menar jag adjektivet och inte verbet... 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

GÔTT !!! Jo det här var bra.

Mäktigt och stort med bra sångsound.

Skulle gärna önska lite längre soloescapader av Djonas (gärna med nåt gitarrduell-tema).

Mixen kändes en aning grötig och "middig". Gärna lite mer luft mellan tonerna och ackorden.

En fantastisk musikalisk resa som i min fantasivärld förflyttade mig till en musicalscen nån gång på sent 80-tal.

Överlag mycket musikaliskt och bra.

Tack för en fantastisk musikupplevelese såhär på morgonkvisten.. En bra start på dagen!!!

🙂¨

edit: Stavningen.. Hm..

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Halloy igen, för att låta enformig men detta är ju svinbra igen! Gillar skarpt "arab"partierna. Trevliga inslag av instrumentala partier. Bra solo (Djonas) Kanske lite "lugn" på sina ställen för min smak men det är helt skitsamma när det som är bra är svinbra. Tummen upp \m/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag faller för grupptrycket, riktigt bra det här!

+

Sångprestationerna blir bättre och bättre

Välprogrammerade trummor

Snyggt med lite prat här och där

-

Som hegobald påpekar så känns mixen lite grötig och lite snittande med eq skulle inte skada. (detaljer)

Inte riktigt lika bra som dina toppspår...men nästan 😉

JÄTTEMINUS Att du tagit bort så mycket från forumen. 😠

Nuförtiden håller forumen med diskutrymme för låtar, så nu har du ingen ursäkt för att inte lägga upp de gamla klassikerna living breathing HM, progress of liberty mf. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls min typ av musik, men jättebra jobbat.

Delen vid 0.30 ungefär sitter som en trimmad limpa i väggen, skitsnyggt!

Solot var skitbra, något kort kanske. Men vad vet väl jag :rolleyes:

Känns inte heller som att det är gjort förut som, enligt mig, sånhär sorts musik ofta gör. Låter orginellt.

Bra jobbat!

"trimmad limpa i väggen" haha har jag aldrig hört förrut! 😄

Efteråt som sagt så förstod jag att detta var något annurlunda jag skapat! Kul att du reagerade på det oxå :rolleyes:

thanx dude!

Link to comment
Dela på andra sajter

Produktionsmässigt håller jag med 91:an. Håller även med om att sången låter snäppet bättre än tidigare och klarar absolut av att bära de lugnare verserna. Snygg stämsång som vanligt. Riktiga trummor är väl det enda som fattas, även om programmeringen är välgjord.

Musikaliskt är det mitt i prick! Originellt, välskrivet, snyggt arrangerat, solon i världsklass. Fett slut!

Link to comment
Dela på andra sajter

detta är ju inte riktigt min genre, längre. så min åsikt kanske inte väger så tungt. men ska skriva från hjärtat då 😆

låten är mkt bra! sjyst fylligt, tycker inte den e så grumlig, tycker det mesta kommer fram. gillar pratet, börjar direkt tänka megadeth av någon anledning (konstig association kanske). tycker även de låter lite som tuffare (eller äldre) sonata arctica..

bra arr. på låten, på det stora hela gillar jag stråkarna men tyvärr hörs det ibland ganska tydligt att dom är inskrivna, blir en hård kontrast mellan en del toner (exempelvis runt 1.30). dock hörs det inte på dom snabbare räkorna (om man nu inte riktigt vill förstås) tips e att spela in dom å sen rätta till det efteråt.

Djonas solo e ju som vanligt grymme, låter lite annorlunda än du brukar spela vanligtvis (lite rockigare liksom och renare tonartsmässigt) me like..antingen inne eller riktigt ute ska de va 😲 ..kul att höra dej göra samproduktioner..dina instrumentala låtar e ju helt sjukt bra, men blir en annan grej med sång oxo..

bra jobbat grabs!!

-wolando-

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså jag bara fattar inte hur Ni bär Er åt!!! 😉

Fredrik, ärligt...hur lång tid tar det att få ihop en sådan här kompostition?

Sitter Du ensam och pillar mest? Hur många timmar i sträck? Jag är klart impad

över den sanslösa perfektionen och energin!

Och berätta, hur kom Djonas in i bilden? Hur jobbar Ni? Förmodar att han skickar

över en Wavfil på CD-rom med sina insatser. Eller?

Fantastiskt jobbat, som vanligt.

Trevlig helg,

Nad

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Stort o pampigt...kanonbra!..avis på alla gitarrfigurer.....uj uj!..perfekt får man nog säga!..och inte att förglömma...grym sång!..

Kändes som en orientalisk slinga där i mitten av låten som gav ett himla lyft! ...snyggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Bra arrangemang, snygga sångstämmor, bra producerat (kanske på gränsen till FÖR bra producerat, gillar personligen när det inte är för välputsat, men det är jag det 🙂 ). Kanske lite "plastigt" ljud på trummorna. För mycket mellanregister på överhänget? 😕

Inte min typ av genre, men överlag: Riktigt bra!

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså jag bara fattar inte hur Ni bär Er åt!!! 😉

Fredrik, ärligt...hur lång tid tar det att få ihop en sådan här kompostition?

Sitter Du ensam och pillar mest? Hur många timmar i sträck? Jag är klart impad

över den sanslösa perfektionen och energin!

Och berätta, hur kom Djonas in i bilden? Hur jobbar Ni? Förmodar att han skickar

över en Wavfil på CD-rom med sina insatser. Eller?

Fantastiskt jobbat, som vanligt.

Trevlig helg,

Nad

hehe tjena! det var ett tag sen du!! Tackar så mycket för dina comments!

För det mesta är jag ensam o gör allt, sen kommer Jonas o lägger på lite solo o sädär! Han är numera en medlem i bandet så det e kul! Vi bor i lund båda två =)

Hehe ibland kan man känna att produktionen blir lite för perfekt men det e sån jag är när det gäller musik.. kan inte hjälpas 🙂

Trevlig helg på dej oxå!

cheers mate!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Bra arrangemang, snygga sångstämmor, bra producerat (kanske på gränsen till FÖR bra producerat, gillar personligen när det inte är för välputsat, men det är jag det 😉 ). Kanske lite "plastigt" ljud på trummorna. För mycket mellanregister på överhänget? 🙂

Inte min typ av genre, men överlag: Riktigt bra!

/J

Tjena! Ja jag mixar i ett par Dali högtalare så här blir ljudet mustigare på trummorna! men sen får man blåsningen när man kommer till ett par riktiga studio-monitorer.. där får man svart på vitt liksom.. så då låter trummorna klenare! men men .. mixen e inte färdig än.. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg produktion. Passande röster. Passande gitarr. Kul!

Trummorna låter kanske lite syntetiska trots att de är väl programmerade. Jag saknade lite en intensitethöjning för att launcha gitarrsolot...

Skitbra! Jag är riktigt avis på produktionen!!!!!!

Man förväntar sig att det inte ska sluta med en fade-out utan att det ska fortsätta med nästa låt... typ concept-verk...

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså jag bara fattar inte hur Ni bär Er åt!!! 😠

Fredrik, ärligt...hur lång tid tar det att få ihop en sådan här kompostition?

Sitter Du ensam och pillar mest? Hur många timmar i sträck? Jag är klart impad

över den sanslösa perfektionen och energin!

Och berätta, hur kom Djonas in i bilden? Hur jobbar Ni? Förmodar att han skickar

över en Wavfil på CD-rom med sina insatser. Eller?

Fantastiskt jobbat, som vanligt.

Trevlig helg,

Nad

Vi bor i lund båda två =)

Hehe Lund med omnejd mohaha. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg produktion. Passande röster. Passande gitarr. Kul!

Trummorna låter kanske lite syntetiska trots att de är väl programmerade. Jag saknade lite en intensitethöjning för att launcha gitarrsolot...

Skitbra! Jag är riktigt avis på produktionen!!!!!!

Man förväntar sig att det inte ska sluta med en fade-out utan att det ska fortsätta med nästa låt... typ concept-verk...

Tack du.. ja trummorna ja.. det blir väl så att vi lägger på riktiga trummor me vår trummis snart, tills dess får det låta så här..

Har själv tänkt mig en koncept platta me det nya jag håller på med, får se vart det leder :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort o pampigt...kanonbra!..avis på alla gitarrfigurer.....uj uj!..perfekt får man nog säga!..och inte att förglömma...grym sång!..

Kändes som en orientalisk slinga där i mitten av låten som gav ett himla lyft! ...snyggt!

Tack tack tack!! 😉

Kul att du gillar det!

Fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt/outrot var riktigt hårt. I övrigt gillar jag den pampiga känslan igenom hela låten. Får värsta dt - the great debate vibbarna med bruden som pratar 🙂

Den enda kritiken jag har är att det låter rätt klent hemma i mina högtalare, behövs mer tryck. Musikaliskt är det på topp. Kan sammanfatta hela låten med två ord, fett bra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...