Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har Àntligen fÄtt mina hemma studio prylar och kopplat ihop det.

Enda problemet Àr att jag inte fÄr nÄgot ljud!!

Har kopplat in pÄ följande sÀtt:

Ljudkort L/R, TRS kablar till line in L/R pÄ mixer.

FrÄn mixern fÄr jag ljud till högtalarna, det har jag redan provat med mic....

Är det nĂ„got mjukvarufel?

SnĂ€lla nĂ„gon, hjĂ€lp mig! Ser ljudet i mjukvarumixern, men det kommer inte ut! Har provat allt annat i systemet och kommit fram till att just detta Ă€r problemet. För visst ska jag kunna anvĂ€nda TRS out pĂ„ ljudkortet? 🙂

Redigerat av Morta
Annons
Postat (redigerat)

Ups, missade sista raderna.

Har du testat att starta om datorn? Jag har ibland tappat ljudet frÄn 1212M nÀr jag kört med mitt audigy till nÄgot, men en omstart brukar lösa det problemet.

Redigerat av Rapid Wanker
Postat

Haha, ett par omstarter gjorde susen. 🙂

Har suttit nu pÄ morgonkvisten och försökt fÄ fart pÄ min ADA8000. Efter lite kÀmpande i Sonar 2 (alla har inte rÄd med dyra musikprogram...) sÄ fick jag igÄng den! Glad som jag var sÄ provade jag att spela in 8 kanaler samtidigt och, hurra, det fungerade! MEN! nu kan jag inte lyssna pÄ det i sonar dÄ out har blivit A (E-MU ASIO UNUSED) Kan inte vÀlja sÄ jag fÄr L/R ut?!?! Helt korkat, vad jag göra?!?!?

SnĂ€lla nĂ„n som Ă€r erfaren, tipsa mig vad jag ska göra, och ja, jag har lĂ€st manualen 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.