Jump to content
Annons

kan nån hjälpa mig me slicer?


Dr_Ahmet

Recommended Posts

tjena alla! 😉 Jo de e såhär, igår sa en kompis till mig att den så kallade "Slicern" e skitbra att kunna, så ja gick in på fl och letade upp den och hållde på me den ett tag men ja fatta inte ett piss!!! sedan gick ja in på hemsidan å försökte kolla på dom där "tutorial movies" som visar hur man ska göra.

Men då stog det att jag måste vara medlem på hemsidan för att kunna kolla på filmerna.

Jag kan inte bli medlem för ja har crackat mitt FL 😉

Så min fråga är: kan nån av er förklara hur man gör? eller om nån av er är medlem på hemsidan skulle kunna tanka ner den där filmen å sedan skicka den till mig?

Min msn är Mcfly88@hotmail.com

tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kan förklara halva Slicern åt dig. Den har till uppgift att skära sönder samples i olika bitar, tex en vocal som låter "I love You" så skär den upp den i olika bitar så att du få en bit med "I" en med "Love" och en med "you".

Redigerat av DjHex
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Högerclicka på en sampling (dom bör du ju ha i filträdet på vänster sida)

2. Välj "Open in beatslicer" (Vet inte om det står exakt så men nåt liknande iaf)

3. Lek runt i pianorollen med alla bitarna!

Kan rekommendera att du helt enkelt testar alla funktioner, klart enklaste sättet att lära sig något tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...