Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

tjena alla! 😉 Jo de e såhär, igår sa en kompis till mig att den så kallade "Slicern" e skitbra att kunna, så ja gick in på fl och letade upp den och hållde på me den ett tag men ja fatta inte ett piss!!! sedan gick ja in på hemsidan å försökte kolla på dom där "tutorial movies" som visar hur man ska göra.

Men då stog det att jag måste vara medlem på hemsidan för att kunna kolla på filmerna.

Jag kan inte bli medlem för ja har crackat mitt FL 😉

Så min fråga är: kan nån av er förklara hur man gör? eller om nån av er är medlem på hemsidan skulle kunna tanka ner den där filmen å sedan skicka den till mig?

Min msn är Mcfly88@hotmail.com

tack.

Annons
Guest MarcusRombo
Posted
kan nån av er förklara hur man gör?

Absolut. Man köper sitt FL.

Posted (edited)

Jag kan förklara halva Slicern åt dig. Den har till uppgift att skära sönder samples i olika bitar, tex en vocal som låter "I love You" så skär den upp den i olika bitar så att du få en bit med "I" en med "Love" och en med "you".

Edited by DjHex
Posted

1. Högerclicka på en sampling (dom bör du ju ha i filträdet på vänster sida)

2. Välj "Open in beatslicer" (Vet inte om det står exakt så men nåt liknande iaf)

3. Lek runt i pianorollen med alla bitarna!

Kan rekommendera att du helt enkelt testar alla funktioner, klart enklaste sättet att lära sig något tycker jag.

• 1 month later...
Posted (edited)

Det heter "open in new slicer channel"

om jag kommer ihåg rätt sen kan man markera kanalen och göra samma sak igen om man vill ha en sampling till

Edited by xdjs