Jump to content
Annons

Första helt klara låten


Emil

Vad tycker ni om detta  

12 röster

  1. 1. Vad tycker ni om detta

    • Perfekt!
      0
    • Bra Låt bra produktion
      0
    • Mycket bra låt men sämre produktion
      3
    • Dålig låt men bra producerat
      1
    • Dålig låt och dålig produktion
      2
    • Släng skiten!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Fed up

ARTIST/GRUPP: Emil Östman

GENRE: Arg rock?

LÅTLÄNGD: 3.42

KOMPOSITÖR: Emil Östman

PRODUCENT: Emil Östman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.1 megabyte

STATUS: Sista mixen (om nu inte ni sågar den)

Låtlänk: Fed up(Musikbanken

Här kommer förhoppningsvis den sista mixen av min första helt heminspelade låt!

Jag har lagt upp den här tidigare men ganska mycket har hänt. Den är från början inspelad i Cubase LE men sen jag skaffat Logic Express så har jag exporterat alla spår och mixat om den helt från grunden i Logic istället. Skönt att slippa LM7 synttrummor.

Denna låt är spår nummer två på en tema-ep som jag håller på att spela in vilket gör att jag (fusk)mastrar alla låtar när dom alla är klara. Denna låt är alltså inte mastrad på nåt vis.

Säg vad ni tycker både om låten som sådan, spelinsatserna och produktionen.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja ta bort disten från sången. Det låter inte särskillt coolt speciellt inte på det mörka partiet. Ljudet i trummorna är väl bättre än Lm7, men de låte rinte så kul faktiskt. Speciellt inte cymbalerna. Onyasnerat trumspel överlag. Det låter lite programmerat.

Bas och gitarrer låter väl okej. Lite torrt kanske. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram med sången i mixen! De flesta har redan sagt det - disten. Min åsikt är att det inte ska vara så mycket, coolt med dist, men inte så mycket.

Cool låt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, vore kul om nån tyckte om nåt som inte har med sångdisten att göra. Ska fixa det men måste bli frisk i halsen innan jag kan sjunga om några av partierna. Det är inte lätt att sjunga efter en helg på hultsfred. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar inlednings vändan..och och refrängen är grym..men du borde absolut sätta sången igen lite tightare när du är bättre i halsen..

ett fylligare lite basigare sound tror jag skulle göra mycket för låten..

lite basigare kagge & punchigare snare skulle nog ta bort fokus från cymbaler & hihat som inte låter så bra tycker jag..

och basen borde åxo vara fylligare..tror att det skulle göra att det låter mer enhetligt..och att låten skulle driva på mer av det..

annars så stör inte jag mig så mycket på disten på rösten..

det är kompett som borde vridas till enligt mig..

bra låt!! 😕

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på distad sång, så länge som det inte förekommer på alla låtar man gör. Frågan är om låten kommer att bli så mycket bättre bara för att man "avdistar" sången 😎. Alltid skoj med lite stämsång. Personligen är jag inte så förtjust i det rena gitarrljudet; låter direkt line:at och plastigt, men det kan bero på MP3 komprimeringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

bra! tycker speciellt om basgången i början och på vissa ställen... det är den som gör att låten går framåt. Tyvärr sticker den alltför distade sången i mina öron osså vilket gör att det som kunde vara en skön stund inte blir så skön 😱 . Växelsången är också snygg. Låten tappar greppet ibland dock hm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...