lillefar Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 Hello Har snöat in på 2 produkter från behringer en EQ mod 1951 och en sound enchangement mod 1954 som i motsats till mycket Behringer tillverkat är riktigt bra maskiner. Jag skulle dock vilja byta ut rören (tubes) i dessa till modell bättre. Men vart hittar man en leverantör för ändamålet? /Åke
Violiner Postat 18 juni 2005 Postat 18 juni 2005 (redigerat) Borde finnas på http://www.lh-musik.se/rorlista.htm eller http://www.elfa.se/se/index1.html Redigerat 18 juni 2005 av Violiner
Fredrik123 Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Det är vanliga 12AX7/ECC83-rör... finns lite överallt. Jag har Telefunken-rör i min T1953 Ultragain, och det låter verkligen sviiiinbra men de är lite svåra att hitta. Rekommenderar att du skaffar Electro Harmonix 12AX7EH från t.ex GMF. Om du har tid, ork och pengar så ska du leta efter några Mullard CV4004, de ska enligt uppgift låta helt makalöst bra i Behringers T-serie. Jag letar fortfarande.
JJRockford Postat 8 juli 2005 Postat 8 juli 2005 Det är vanliga 12AX7/ECC83-rör... finns lite överallt. Jag har Telefunken-rör i min T1953 Ultragain, och det låter verkligen sviiiinbra men de är lite svåra att hitta. Rekommenderar att du skaffar Electro Harmonix 12AX7EH från t.ex GMF. Om du har tid, ork och pengar så ska du leta efter några Mullard CV4004, de ska enligt uppgift låta helt makalöst bra i Behringers T-serie. Jag letar fortfarande. Leta på du... Har hört rykten att fabriken är nerlagt och att Brian May köpt upp _hela_ restlagret, eftersom dom funkar bäst ihop med hans förstärkare. Och det lär han behöva, blåser tydligen minst ett rör per spelning... Vågar dock inte garantera sanningshalten i detta!
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 9 juli 2005 Postat 9 juli 2005 Fredrik Groth: Har du släkt i Eskilstuna?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.