Jump to content
Annons

Sweden Rock - hur var det?


wonderboy

Recommended Posts

Hur var det på Sweden Rock?

Hur skötte sig Brojd och grabbarna i Sabaton? Accept fick ganska svala recensioner, vad tyckte Du? själv har jag sett dem tre gånger för några år sedan och då var de massiva, bland det bästa jag sett! Act, gick det lika bra i år för dom? Kansas? Var Yngwie lika patetsik som tidningarna skrev? Kim Mitchell är en fantastisk låtskrivare men fixade han en festivalpublik?

Skriv om vilka grupper Du vill, jag är jättenyfiken och avundssjuk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker Sweden Rock var klockrent i år! Mycket bättre än förra året! Om man bortser från Europe!

Bäst va Helix, Dio och självklart Yngwie! Recensenter har en förmåga att dissa Yngwie för att dom inte klarar av att han är rockstar lixom! Han gjorde en grym show! Öste på som aldrig förr! A.C.T var bättre för två år sen på SRF men gjorde absolut bra ifrån sig!

Kansas va klockrena! Grymt framfört! Carry on my wayward son va en riktigt rysningsfaktor! såg varken Sabaton, Mitchell eller Accept!

F.ö. var Mötleys show riktigt spektakulär och dom presterade långt över förväntningarna; Tommy Lee var riktigt tajjt!

Kort och Gott: En vass årgång!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En mycket vass årgång kan jag hålla med om, alla band jag tänkt se höll måttet med råge och av de jag inte planerat att se men såg ändå var det flera som överraskade positivt.

Bäst var helt väntat Dream Theater, klockren setlist med blandat gammalt och nytt, full extas när de drog igång Just let me Breathe som är min rockfavorit of all times. Yngwie var också jävligt bra, det är ju som sagt bara pressen som har någon slags fördomar mot honom.

Andra som var kalasbra var:

Within Temptation - Jävligt mäktig musik även live, bästa sångrösten på festivalen!

Symphorce - Hade aldrig hört dem förr, positiv överraskning minst sagt.

Pagan's Mind - Favvoband, fel scen, för kort speltid. Ös.

Freak Kitchen - Solo med torkad tjurpenis, gitarrsamba, behöver jag säga mer..?

Sonata Arctica - Har vuxit något otroligt som liveband sen jag såg dem senast.

Såg inte de andra du nämner även om jag funderade på att se Kansas och Act. Vet inte riktigt vad jag gjorde då, måste ha varit onykter eller nåt.

I övrigt var det ös på husvagnscampingen, en jävla massa norrmän mest överallt och skitbra väder. Mindre kul var det kanske att de klippte kön till Dream Theater's skivsignering fem pers framför mig och att jag blev halvt söndertrampad i folkhavet framför Mötley Crüe.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha! onykter va man väl mest hela tiden! annars överlever man inte tältningen! 😕

Freak Kitchen va riktigt ball också! IA har mkt fuffens för sig å en riktigt skön humor! Minus dock att basisten var förkyld och sjöng relativt surt!

"Missade" DT faktiskt! Har sett dom på Hovet redan dock! Dom e duktiga men inte särskilt underhållande!

Det var skönt drag på FestivalCampingen också faktiskt! Nästa är finns det dock planer på husvagn! Vore klockrent!!

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Missade" DT faktiskt! Har sett dom på Hovet redan dock! Dom e duktiga men inte särskilt underhållande! 

Om du syftar på spelningen på hovet förra året så går det inte att jämföra. Jag var där också och det var som ett helt annat band, i Stockholm var det skittråkigt och alldeles för lång speltid, på SRF hade de snabbare låtar och hela spelningen var betydligt bättre tempo på.

Det var skönt drag på FestivalCampingen också faktiskt! Nästa är finns det dock planer på husvagn! Vore klockrent!!

Det här var min sjunde festival, har provat allt från tält till stuga och säger bara: En gång husvagn, alltid husvagn. Klockrent är ordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Dessa band såg jag

Megadeth : Lite tråkiga och sången försvinner i mixen

Within Temptation : Otroligt bra, vågat att spela så många bra låtar i början

Motörhead : Bra so vanligt, häftigt att dom hade med sin bombare

Accept : Levde upp till min förväntningar

Black Label Society: Öl o knutte rock, ska nog köpa deras skiva

Symforce : HAde aldrig hört dom innan men dom var riktigt bra

Dream Theater : Riktigt ruggit bra

Hammerfall : Lite segt och ett uselt trummsolo

Vixen : Tjejer kan rocka ( grabben bredvid mig finger pullade sin tjej under en av låtarna)

Sammy Hagar : Bra men seg show

Sebastian Bach : Festvalens överaskning väldigt bra

Yngwie : 3:de gången jag ser honom det har varit lika dant hela tiden för mycket långa solon annars bra

Sonata Artica : Kanon bra

Nightingale : Helt OK

DIO : Gubben kan än 62 år och rockar som aldrig förr

Mötley Crue : Vad säger man kanon show

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var bara där på Torsdagen. Crucified Barbara var helt jävla skit bra live!!! Mia Coldheart vet hur en sen ska hanteras. Force of Evil var oxxå bra, förutom att jag hade lite svårt för sången. Sen när dom avsluta med "Evil" / Mercyful fate så var det bara att ge upp och headbanga 😉 Sen fick jag en lång pratstund med Denner, en stor riff gud till mig. Motörhead var bra som alltid, dock inte bästa spelning jag har sett.....även fall Bomber planet var där. Förra året var bättre, då körde dom fan "Damage Case". Accept såg jag inte hela av, slockna tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket trevlig festival i år o väldigt många bra band!

Jag åkte dit för att i första hand få se Anthrax, som kör en reunion o i princip Among the Living turnén från 87, vilket jag såg fram emot, de hade till o med samma tryck på T-shirtsen som från 87! Det var en jävligt bra konsert, Joey Belladonna sjöng riktigt bra! Det enda negativa var att låten Among the Living gick lite sakta o att de sabbade I'm the Man genom att låta Charlie spela trummor.

Overkill var oxå jävligt bra, himla fett ljud, fick höra mina två favvo låtar - Thanx for nothin o Nice Day for a Funeral, båda från Horroscope plattan. Efter att ha lyssnat på Udos bräkande kvällen innan, så lät Bobby Blitz förvånansvärt bra!

Accept gjorde för övrigt en bra konsert.

Within Temptation var en trevlig överraskning! Jag är inte så förtjust i tex Nightwish, men WT var helt ok. Nice chick, bruden som sjunger! De hade en trevlig scendekor som bidrog till stämningen, dom skulle ha spelat på en större scen dock.

Megadeth, tack för att ni avslutade med Holy Wars!!

Dream Theater var oxå väldigt bra, James LaBrie sjöng förvånansvärt bra! Måste vara för att det är ute i friskluften. De gjorde ett break i en låt o startade utan att titta på varann, vet i fan hur det gick till men jag blev impad!

Sebastian Bach, vad kan man säga, den killen håller inte igen på nåt, fullständigt galen. Sjöng små grodorna på svenska oxå!

Hammerfall, är jag inte alls förtjust i o inte trumsolot heller, fattar inte vad Anders gör där alls faktiskt. Jocke sjöng däremot bra!

Motörhead, hmm......

Vixen, gick efter ett par låtar, kändes som om man var på Musik Direkt eller nån annan musiktävling o lyssnade.

Sammy Hagar, coolt med kvinnlig bassist även om hon inte sjöng så bra. Percussionkillen kunde ha stannat hemma. Annars var det en lite annorlunda show, mycket inriktad på party. Orkestern lät bra helt enkelt!

Yngwie Malmsteen, spelade väldigt bra o verkade vara på gott humör (vilket vi tackar för), blev lite trött på gnidandet efter ett tag dock. Yngwies trummis Patrik Johansson spelade bra som fan!

DIO, bättre än sist, som var i Helsingborg.

Motley Crue, yeah....fuck....fuck....yeah....fuck yeah....fuck....fuck....yeah - citat Tommy Lee.

Status Quo spelade inte helt oväntat shuffles. Det som förvånade var att trummisen spelade med dubbelpedal.

Napalm Death, en fin uppvisning i primal terapi!

Candlemass spelade o var jävligt bra. Messiahs självironi roade lite - fan vad jag svär typ.

A.C.T gjorde en kanon spelning, saken gjordes inte sämre av att Thomas Lejon satt bakom trummorna, killen är galen!

Radio P4's husband Locomotive Breath gjorde bra ifrån sig genom att spela jinglar o att spela intron av kända metal låtar i direktsändning.

Kolla in deras nya platta när den släpps, den är jävligt tung o bra!!

Det bör oxå nämnas att ljudet överlag på SRF var det bästa hittills, normalt sett brukar man höra baskaggar o sång.

Redigerat av Drummer
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...