Jump to content
Annons

CME UF serien


nano

Recommended Posts

Hej.

Har sökt runt på lite diverse forum om just dessa klaviaturer. Alla verkar positiva över det och jag kommer att köpa ett. Men kollar runt lite hur ni som kör med dem upplever det.

Klaviaturerna ska vara väldigt sköna, men därimot rattarna och reglagen ska vara lite lustiga säger många (plastiga samt lite glappa etc.). Seq. knapparna ska tydligen inte fungera så bra. Det verka tydligen finnas lite små buggar i drivrutinerna.

Men knapparna och reglagen är inte det viktigaste utan just klaviaturet i helhet och hur det fungerar tillsammans med program såsom Reason, Cubase, Ableton Live etc.

Hur fungerar det för er som har dessa?

MVH

Mårten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har inte haft min så länge men ett klav med bättre känsla i tangenterna till det priset finns helt enkelt inte. grymt!

tyvärr så suger vissa saker på den. reglagen är plastiga och jag upplever min uf6 som allmänt buggig. måste starta om cubase ibland t.ex för att det ballar ur när jag använder master fadern.

hoppas verkligen det kommer drivrutiner som fixar detta snart...

lycka till med ditt köp

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs våran instruktion på Svenska: http://www.fitzpatrick.se/support.html

Det kommer även nya drivrutiner med nya funktioner på måndag den 25:e ungefär.

Jag tycker rattarna och reglarna är helsköna. Dom känns defenetivt inte av sämre kvalitet än någon annan tillverkares MIDIkontrollers.

Vi har inte fått in några som helst raporter om glappande reglar eller rattar. Har du problem, kontakta våran support direkt, så löser vi detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...