Jump to content
Annons

Kan inte höra vsti med keyboarden


DempaStampe (oregistrerad)

Recommended Posts

DempaStampe (oregistrerad)

Jag använder Cubase vst/32 i winXP med en M-audio usbsladd mellan keyboarden och datorn.

Men när jag valt ett vsti, lagt den i Midi 1 och spelar på keyboarden så hörs det ingenting men det registrerar ljud på "in-stapeln".

Hur gör jag för att få ljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DempaStampe (oregistrerad)

Jo är ganska säker på att jag gjort det, du kan ju för säkerthetsskull säga hur man gör det, är nybörjare. Men ge gärna nåt mer tips om du kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

DempaStampe (oregistrerad)

Nu har jag fått den att fungera, problemet just nu är fördröjningen, hamnar på 21ms med mitt SB Live kort, kan man få det bättre på nåt sätt?

Sen en annan grej, varför kan man inte ta mollackord på vissa gitarrtyper på virtual guitarist EE? Trodde man skulle kunna ta alla slags ackord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått den att fungera, problemet just nu är fördröjningen, hamnar på 21ms med mitt SB Live kort, kan man få det bättre på nåt sätt?

Byt till kX- eller ASIO4All-drivrutiner.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

EEL (oregistrerad)

öppna devices menyn i cubase (ligger nånstans åt höger bland flikarna högst upp)... därinne trycker du på vst-multitrack, där kan du välja vilken asiodrivare du vill använda... sen trycker du på knappen som heter control panel, så ska du om du valt rätt drivare kunna ställa in latencyn.... kan hända att det buggar om du väljer för låg latency... testa med 7 eller 10 ms till att börja med typ....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...