Jump to content
Annons

IRQ, Modekort problem (tror jag)


soda_jam

Recommended Posts

Hej!

Jag kör

Windows 2000, sp1 (kanske dags att uppgradera?)

Cubase sx1

Moderkort matsonic (via) Byta? i så fall till vad? måste va P4!

Ljudkort, motu 24i

Grafik nått geforce

Midi M-audio USB

Satt å grejjade lite med datorn åsså PLUPP, så startar den om. 😉

Detta har hänt ett par gånger å då börjar man undra om något är trasigt.

Jag kollade i systemverktygen och såg att Ljudkortet mitt Midi interface och mitt grafikkort delar på IRQ 11. Kan detta vara mitt problem? om det är så, kan man ändra IRQ:n på något sätt utan att pajja hela datorn?

Jag provade att byta PCI plats på motu kortet (idiotiskt?) men problemet består.

Måste tillägga att jag inta har konflikter om man kollar i system->enhetshanteraren. vet bara att grejjerna delar IRQ!

H J Ä L P ! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Börja med att uppdatera windows. Win2k är ruskigt buggigt om du inte har alla uppdateringar (men med dom funkar det klockrent). Att den bootar om pga IRQ-trubbel tvivlar jag starkt på. Konstigt att du får samma IRQ även när du byter PCI-plats på motukortet. Vad har du för moderkort?

edit: oj! Såg att du hade ett via-moderkort. Det kan va det som spökar lite om det är gammalt. Googla runt lite så (om du har tur) finns det patchar som ordnar massa grejjer. Finns säkert nån här på forumet som har mer koll där.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...