Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag kör

Windows 2000, sp1 (kanske dags att uppgradera?)

Cubase sx1

Moderkort matsonic (via) Byta? i så fall till vad? måste va P4!

Ljudkort, motu 24i

Grafik nått geforce

Midi M-audio USB

Satt å grejjade lite med datorn åsså PLUPP, så startar den om. 😉

Detta har hänt ett par gånger å då börjar man undra om något är trasigt.

Jag kollade i systemverktygen och såg att Ljudkortet mitt Midi interface och mitt grafikkort delar på IRQ 11. Kan detta vara mitt problem? om det är så, kan man ändra IRQ:n på något sätt utan att pajja hela datorn?

Jag provade att byta PCI plats på motu kortet (idiotiskt?) men problemet består.

Måste tillägga att jag inta har konflikter om man kollar i system->enhetshanteraren. vet bara att grejjerna delar IRQ!

H J Ä L P ! :rolleyes:

Annons
Posted (edited)

Börja med att uppdatera windows. Win2k är ruskigt buggigt om du inte har alla uppdateringar (men med dom funkar det klockrent). Att den bootar om pga IRQ-trubbel tvivlar jag starkt på. Konstigt att du får samma IRQ även när du byter PCI-plats på motukortet. Vad har du för moderkort?

edit: oj! Såg att du hade ett via-moderkort. Det kan va det som spökar lite om det är gammalt. Googla runt lite så (om du har tur) finns det patchar som ordnar massa grejjer. Finns säkert nån här på forumet som har mer koll där.

Edited by VacUm
Posted

Jag laddade hem å uppgraderade till SP4 och OJ! vilken skillnad. Känns mer stabilt nu på något sätt. Vi får se om detta var medicinen eller om den rebootar igen. 😳

Man kanske skulle byta moderkort??