Jump to content
Annons

System overload


Emil

Recommended Posts

Jag kör Logic Express7 på min Powermac och helt plötsligt så kommer det upp en ruta titt som tätt där det står: Core audio: Disk is too slow or system overload. (-10010).

Varför händer detta och vad kan jag göra åt det. Jag har ändå bara 14 audiokanaler, 3 mjukvaruinstrument och 2 bussar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
funi (oregistrerad)

Det kan vara så att du har för många "tracks"?

Har du "uppgraderat" din dator nyligen?????

MacUser community! (Digital Audio), där du kan få hjälp med "dessa" frågor, men då måste du vara mer tydlig med vad du har för programvara o dyl.

Jag läste en artikel av Cailin Coilleach där han ger råd om att byta upp sig till en G5 processor för att förfina arbetet med Logic Express 7. Vad har du nu?

Ialla fall så finns det många datorforum som har "kunniga" personer som kan ge dig tips om hur du ska gå tillväga med detta nog så "enerverande" problem. 🙂

Jag hoppas det löser sig 🙂

En till väg du kan gå.............. www.macfixitforums.com

och även denna............www.macjams.com/forum/viewtopic

-kommer nog snart till en korsning 😄

Tyvärr är de på engelska, jag hoppas det går bra ändå? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket ledig plats finns det på hårddisken och är den nyligen defragmenterad? Finns det något som ligger och använder hårddisken i bakgrunden, typ indexeringstjänster och dylikt?

De "bara 3 mjukvaruinstrumenten" råkar inte vara samplebaserade? 😉

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har en Presonus Firebox och det kräver att man har minst OSX 10.3.7 vilket borde betyda att det skulle funka bra med de nyare macarna...

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...