Jump to content
Annons

Bone - Circus Hell


Recommended Posts

Låtnamn: Circus Hell

Genre: Rock (hård?)

Längd: 7,41

Kompositör: Patrik Hellström

Producent: Patrik Hellström

Inspelningsår: 2004

Format: mp3

Storlek: 6,3 meg

Status: Klar

Hallå.

Här kommer en av låtarna från min första solodemo och första riktiga egna inspelning. Jag fick lov att rippa den ganska smått pga längden (+ att jag är dålig på datastuff.) vet inte om det påverkar ljudet asmycket.

Inspelat på min yamaha aw 4416 (all audio) trummorna är gjorda genom ett samplecell kort (32 fet feta meg) syntarna är min roland jv1080. Gitarrerna och vissa basar är inspelade genom min bajsiga jmp-1:a basen är ibland uppmickad med en röde mick på en liten 15 watts kombo. sången Röde mick genom behringer ultra voice pro.

Har skaffat en ny dator med större kapacitet nu. så ha överseende med trummor och sånt.

Öppen för kritik både låt och ljudmässigt.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

postar mest för att den ska hamna högre upp.

Ingen kritik överhuvudtaget? Tar gärna emot ideér om vad som skulle kunna gjorts bättre överhuvudtaget. Kom igen nåt kan ni ju skriva om ni hört den. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jag vet hur det känns när ingen skriver.. 😄 Jag tycker att det låter riktigt bra, speciellt refrängen. Jag skulle tycka det var ännu bättre om du höjde volymen på sången eller får den tydligare på något sätt. Den känns lite diffus? Lite segt tempo på låten också men det kanske är erat sound... Good luck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för inlägget änteligen.

Jo sången blev lite låg (jag fegade nog för mycket) och har alldeles för mycket reverb. Och jo det är min stil att köra monotont och segt. Men många har sagt det så man kanske ska arra om den på nåt sätt.

Tack för responsen.

P.s Det är mitt soloprojekt och inget band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var najs...

det jag reagerade på var att trummorna hörs knappt... eller hörs gör dem ju.. men jag skulle vilja höra dem mer.. det känns som om dem ligger så "långt bort"... men annars var det bra.. inte min stil kanske.. men jag gillar det...

Link to comment
Dela på andra sajter

mmm...helt ok!

Trummorna, som sagt lite väl lågt mixade och kanske lite släpiga?

SJysst gitarrljud, lite för mycket FX på alltihop för min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo där!

Jag gillar låten och stilen på din musik. Jag tycker inte det är så bra ljud dock. Gitarrerna låter för mycket "effektpedal". Trummorna nämnde du själv. Kunde gärna varit fetare och mer levande.

Jag gillar stilen väldigt mycket dock. Gillar att det är så lugn och ren sång över nått så doomigt.

Spela in lite fler låtar och jobba lite mer på produktionen. Jag vill höra mer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hård rock med indie-känsla. Tänker lite på Queens of the stoneage mixat med Slowdive el. nåt.

Om du gillar det släpiga tempot ska du inte ändra det. Är mycket det som skapar karaktären i din musik. Och fx är trevligt.

Jag gillar detta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för alla åsikter. Kul att folk orkar lyssna och skriva kritik.

Nåväl har hört på rätt många låtar på det här forumet och märker att jag rent ljudmässigt, och säkert låtmässigt också, har asmycket kvar att lära. Till nästa demo så ska jag definitivt försöka fixa både trummor, gitarr och sång.

Anledningen till att jag fegade ur på sången var att det var mitt absolut första sånglägg. Tyckte inte riktigt om att höra min egen röst. Därav det extrema reveb användadet och låga mixen.

Angående gitarr så gillar jag fx prylen men själva grundljudet är rätt trist, svårt enligt mig att kräma ur mycket ur en jmp-1:a men det kan vara mina bristande kunskaper.

Trummorna blir som jag tidigare sagt automatiskt bättre, hoppas jag, pga min nya dator som har mycket mer kräm än den gammla. Kan nu köra det musikprogram jag behagar istället för cubase 3.01

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...