Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

RÄkat ut för ett löjligt men irriterande problem:

MÀrkte att jag inte kunde Àndra bufferstorleken (DMA Buffer Size under hardware settings) vÀrdet for tillbaka till det ursprungliga. Tog hem den senaste drivern 5.10.0.5051 men kör jag det programmet kommer jag bara in "repair-modify-remove"-lÀge dÀr remove Àr förvalt, de andra alternativen Àr nedslÀckta. TÀnkte att jag var tvungen att ta bort den gamla drivern för att installera den nya. Men samma sak efter att lÄtit programmet göra sitt. Har fÄtt ta hem den gamla drivern

5.10.00.027 för att kortet öht skall fungera. Jag kan iaf stÀlla in bufferstorleken som jag vill ha den. NÄgon som vet rÄd??

Annons
Postat
RÄkat ut för ett löjligt men irriterande problem:

MÀrkte att jag inte kunde Àndra bufferstorleken (DMA Buffer Size under hardware settings) vÀrdet for tillbaka till det ursprungliga. Tog hem den senaste drivern 5.10.0.5051 men kör jag det programmet kommer jag bara in "repair-modify-remove"-lÀge dÀr remove Àr förvalt, de andra alternativen Àr nedslÀckta. TÀnkte att jag var tvungen att ta bort den gamla drivern för att installera den nya. Men samma sak efter att lÄtit programmet göra sitt. Har fÄtt ta hem den gamla drivern

5.10.00.027 för att kortet öht skall fungera. Jag kan iaf stÀlla in bufferstorleken som jag vill ha den. NÄgon som vet rÄd??

Det Àr det som retar mig med FW produkter och M-audio och win XP.

Tillsammans. Jag lyckades efter mÄnga om och men installera senaste drivisarna.

Det dÀr med repair/modify Àr lögn. Du skall först unplugga hÄrdvaran. Det gÄr egentligen inte att uppgradera. Det man gör Àr att installera drivisarna helt om pÄ nytt ifrÄn början med "bootloader" och allt annat skrÀp. Jag fick göra följande innan det funkade:

1. Ta bort drivisarna helt. Skit i det med repair/modify. Ta bort helt.

2. Plugga ur 2496

3. Starta om datorn - utan hÄrdvaran i pluggad

4. Installera den senaste drivrutinen... precis som om det var ifrÄn början.

5. StÀnga datorn och plugga i hÄrdvaran.

6. Starta datorn - dÄ hittar den och vill installera "bootloadern"

7. Sedan vill den nog "hitta" hÄrdvaran igen och installera resten av drivisarna

Det verkar som om det Àr 2 olika mjukvaror den mÄste ha, en först den andre sedan. Men det Àr ett h-e om du skulle ha ett internt pci-kort och hÄlla pÄ sÄ hÀr.

GÄr inte ovanstÄende sÄ vetefan hur du skall fÄ rÀtt pÄ det.

/He HĂ„

Postat

NÀe, det gick inte. Installationen avslutas efter det att den tuggar remove-svÀngen.

Testade att köra installationsprogrammet pĂ„ en annan dator och det gick hur smidigt som helst. Börjar misstĂ€nka att operativet Ă€r skadat och fĂ„r virusfrossa... 😄

Postat

Testa med att installera drivisar och updates frÄn enhetshanteraren istÀllet. Ange sökvÀg, lÄt inte XP (om du nu kör det) leta pÄ egen hand!!! Det kan fÄ för sig att installera en annan drivis som det tycker passar bra/bÀttre, eller vÀgra installera helt och hÄllet (nÄt jox med DirectX-kompatibilitet och liknande har jag fÄtt för mig).

Postat
NÀe, det gick inte. Installationen avslutas efter det att den tuggar remove-svÀngen.

Testade att köra installationsprogrammet pĂ„ en annan dator och det gick hur smidigt som helst. Börjar misstĂ€nka att operativet Ă€r skadat och fĂ„r virusfrossa... 😉

Amen!?!?? 😄

Har du andra ljudkort i? StÀng av alla ljdkort som ligger inbÀddat i moderkortet (typ ac97 etc)

Vilket XP har du?

Har du XP?

Försök följande dÄ dÄ:

1. Avinstallera mjukvara drivisar genom Kontrollpanelen, med REMOVE, inte med den nya drivisen.

2. StÀng datorn

3. Ryck ut ljudkortet.

4. Starta om datorn.

5. Installera den nya 5.50.50050.501 🙁 eller vad det nu var. AlltsĂ„ den helt nya filen. Den kommer KANSKE att sĂ€ga nĂ„got om remove/repair modify för att - av ngn anledning - den hittar rester i registry som talar om för den att "jag har haft programmet/drivisen installerat tidigare" Om den gör sĂ„ sĂ„ vĂ€lj: REMOVE. gĂ„ sedan till punkt 2 igen.

Om den inte gör det sÄ lÀgger den pÄ drivisen helt nytt igen. Sedan stÀnger du datron, i med kortet igen, startar upp datorn, dÄ skall den installera "bootloadern" eller vad det nu Àr.

Men eftersom det funkar pÄ annan maskin sÄ verkar du ha nÄtt kajko pÄ OSet.

det Àr inte sÄ att du har XP Professional installerat och att du Àr en anvÀndare som inte Àr ADMINISTRATOR pÄ maskinen? DÄ borde OSet tala om det för dig isÄfall, att du inte kan installera ett endaste dugg...

Pröva igen och Äterkom

/HE hÄ

Postat
Testa med att installera drivisar och updates frÄn enhetshanteraren istÀllet. Ange sökvÀg, lÄt inte XP (om du nu kör det) leta pÄ egen hand!!! Det kan fÄ för sig att installera en annan drivis som det tycker passar bra/bÀttre, eller vÀgra installera helt och hÄllet (nÄt jox med DirectX-kompatibilitet och liknande har jag fÄtt för mig).

Tack för tips! Det Ă€r sĂ„ jag brukar göra för windows egna förslag pĂ„ drivisar kan vara rena katastrofen. Problemet Ă€r att M-Audio i sina drivrutinsuppdateringar inte slĂ€pper sjĂ€lva dll-filen (Ă€r det vĂ€l?) utan ett litet program som dels rensar bort den gamla och sen installerar den nya drivrutinen. Men i detta fall gör alltsĂ„ programmet inte sitt jobb och det gĂ„r inte att extrahera dll-filen(?) ur programmet... 😉

Postat (redigerat)

Testade att köra installationsprogrammet pĂ„ en annan dator och det gick hur smidigt som helst. Börjar misstĂ€nka att operativet Ă€r skadat och fĂ„r virusfrossa... 🙂

Amen!?!?? 😉

Har du andra ljudkort i? StÀng av alla ljdkort som ligger inbÀddat i moderkortet (typ ac97 etc)

Vilket XP har du?

Har du XP?

Försök följande dÄ dÄ:

1. Avinstallera mjukvara drivisar genom Kontrollpanelen, med REMOVE, inte med den nya drivisen.

2. StÀng datorn

3. Ryck ut ljudkortet.

4. Starta om datorn.

5. Installera den nya 5.50.50050.501 😉 eller vad det nu var. AlltsĂ„ den helt nya filen. Den kommer KANSKE att sĂ€ga nĂ„got om remove/repair modify för att - av ngn anledning - den hittar rester i registry som talar om för den att "jag har haft programmet/drivisen installerat tidigare" Om den gör sĂ„ sĂ„ vĂ€lj: REMOVE. gĂ„ sedan till punkt 2 igen.

Om den inte gör det sÄ lÀgger den pÄ drivisen helt nytt igen. Sedan stÀnger du datron, i med kortet igen, startar upp datorn, dÄ skall den installera "bootloadern" eller vad det nu Àr.

det Àr inte sÄ att du har XP Professional installerat och att du Àr en anvÀndare som inte Àr ADMINISTRATOR pÄ maskinen? DÄ borde OSet tala om det för dig isÄfall, att du inte kan installera ett endaste dugg...

Pröva igen och Äterkom

/HE hÄ

Tack för fullödiga rÄd!

Jag har XP Pro SP 2 och har adm-rÀttigheter. Det finns ett integrerat ljudkort pÄ moderkortet (ASUS delux) men jag har Ànnu inte lyckats hitta i BIOS var man avaktiverar detta. Tycker inte det har stÀllt till med nÄgra problem tidigare med konflikter etc. Bytte till detta moderkort för nÄgra mÄnader sedan och tyckte inte jag behövde installera om XP dÄ allt hoppade igÄng snÀllt ÀndÄ men det kanske jag borde ha gjort sett i backspegeln nu... Jag har kört dina punkter 1-5 och tom rensat registret pÄ allt som heter M-Audio och Audiophile. Blir vÀl att ta back-up pÄ viktiga filer och blÄsa rent enheten för operativet och köra in XP igen. Fan det tar en hel dag (och natt)...puh!

edit: stafsning

Redigerat av (e)qualitymusic
Postat

Testade att köra installationsprogrammet pĂ„ en annan dator och det gick hur smidigt som helst. Börjar misstĂ€nka att operativet Ă€r skadat och fĂ„r virusfrossa... 🙁

Amen!?!?? 🙂

Vilket XP har du?

Har du XP?

Försök följande dÄ dÄ:

2. StÀng datorn

3. Ryck ut ljudkortet.

4. Starta om datorn.

5. Installera den nya 5.50.50050.501 😉 eller vad det nu var. AlltsĂ„ den helt nya filen. Den kommer KANSKE att sĂ€ga nĂ„got om remove/repair modify för att - av ngn anledning - den hittar rester i registry som talar om för den att "jag har haft programmet/drivisen installerat tidigare" Om den gör sĂ„ sĂ„ vĂ€lj: REMOVE. gĂ„ sedan till punkt 2 igen.

Pröva igen och Äterkom

/HE hÄ

Tack för fullödiga rÄd!

Jag har XP Pro SP 2 och har adm-rÀttigheter. Det finns ett integrerat ljudkort pÄ moderkortet (ASUS delux) men jag har Ànnu inte lyckats hitta i BIOS var man avaktiverar detta. Tycker inte det har stÀllt till med nÄgra problem tidigare med konflikter etc. Bytte till detta moderkort för nÄgra mÄnader sedan och tyckte inte jag behövde installera om XP dÄ allt hoppade igÄng snÀllt ÀndÄ men det kanske jag borde ha gjort sett i backspegeln nu... Jag har kört dina punkter 1-5 och tom rensat registret pÄ allt som heter M-Audio och Audiophile. Blir vÀl att ta back-up pÄ viktiga filer och blÄsa rent enheten för operativet och köra in XP igen. Fan det tar en hel dag (och natt)...puh!

edit: stafsning

Jag fick faktiskt svar ifrÄn M-audios website via mail inom 2 dagar... nÀr jag hade problem. Jag bara behövde bifoga skannat kvitto, ser nr pÄ ljudkortet, sedan gick man före i kön...

Och det var faktiskt fel pÄ mitt ljudkort! Jag var tvungen att byta ut det helt pÄ affÀren. Den var inte helt tyst men bar sig skumt Ät, precis som om den inte ville ta in information i sitt eget minne ifrÄn fw sladden.

Än har de inte sett piratkopior pĂ„ ljudkort, tydligen, sĂ„ de förutsĂ€tter att man tjackat in sig pĂ„ riktiga varan.

Tips: frÄga dem isÄfall.

/HE HÅ

Postat
Jag fick faktiskt svar ifrÄn M-audios website via mail inom 2 dagar... nÀr jag hade problem. Jag bara behövde bifoga skannat kvitto, ser nr pÄ ljudkortet, sedan gick man före i kön...

Och det var faktiskt fel pÄ mitt ljudkort! Jag var tvungen att byta ut det helt pÄ affÀren. Den var inte helt tyst men bar sig skumt Ät, precis som om den inte ville ta in information i sitt eget minne ifrÄn fw sladden.

Än har de inte sett piratkopior pĂ„ ljudkort, tydligen, sĂ„ de förutsĂ€tter att man tjackat in sig pĂ„ riktiga varan.

Tips: frÄga dem isÄfall.

/HE HÅ

Var tusan la jag kvittot dĂ„... 😏?

Jag tror ÀndÄ kortet Àr ok. Beter sig som det ska med gamla drivrutiner, de enda som gick att installera. RÀtt mÀrkligt, sitter nu med Àldre drivrutiner Àn de jag hade innan försöket till uppgradering, ho!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.