Pingpong Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 tjena! Skulle behöva ha lite rÄd pÄ bra vintage pluggar. Söker frÀmst kompressor och limiter. Andra saker Àr sjÀlvklart av intresse =) Om ni har nÄgra bra tips sÄ svara gÀrna! =)
Lindeberg Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Tape Stop Àr rÀtt gammal, Àven Steinberg Mastering Edition. Helt klart vintage pÄ pluggsidan.
Pingpong Postat 21 maj 2005 TrÄdstartare Postat 21 maj 2005 Söker frÀmst en kompressor med lite förinstÀllningar av Àldre bra kompressorer typ teletronix osv.
Lindeberg Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Jag gissade nĂ€stan det men kunde inte lĂ„ta bli att skoja lite. đ UAD-effekterna sĂ€gs vara bra pĂ„ att hĂ€rma gamla burkar, men dom kostar ju ocksĂ„ en del...
Pingpong Postat 21 maj 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 maj 2005 mm tyvĂ€rr =/ det verkar som att det Ă€r lite tunt pĂ„ den fronten. Hittar inte ett enda alternativ som gĂ„r att köpa eller som Ă€r vĂ€rt att köpa. đ
Claes Holmerup Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Scarbee har hÄllit sig framme och hittat pÄ kul saker: http://www.scarbee.com/products/vkfx/index.php
Peder Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Hej! Om PowerCore respektive UAD, som bĂ„da fĂ„tt lysande kritik bĂ„de i press samt pĂ„ detta forum, anser en del att ifall powercore passar bĂ€ttre för "kliniskt" ljud sĂ„ passar UAD perfekt för "vintage" dessutom ska UAD styrka ligga just i dess (enligt vissa) limiters och kompressor sĂ„ mitt tips Ă€r att spana in UAD-1 DSP-kort som inkl ett tiotal pluggar gĂ„r pĂ„ 3595:- Ska sjĂ€lv köpa ett nu i sommar (och sen sitta inne hela sommaren đ!) MVH-Peder
joachime Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 (redigerat) Om du Àr ute efter kompressorer med vintage-sound, men tycker att ett UAD-1 kostar för mycket, rekommenderar jag att du kollar in dessa pluggar [VST]: Kjaerhus Golden Compressor $118 PSP Vintage Warmer $149 Sonalksis SV-315 $239.99 Waves Renaissance Compressor $200 Edit: Alla tillverkare erbjuder demo-versioner att ladda ned frÄn hemsidan. Redigerat 21 maj 2005 av joachime
Logichead Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Sonalksis SV-315 Àr grym. Finns dock bara i VST, AU, DirectX Àn. Inget ProTools stöd alltsÄ.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Tape Stop Ă€r rĂ€tt gammal, Ă€ven Steinberg Mastering Edition.Helt klart vintage pĂ„ pluggsidan. đ± Han gick pĂ„ den!!!
hegobald Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 (redigerat) Ja men nog Ă€r "vi" lite elaka nu.. kuliga vintagepluggar finns att ladda hem frĂ„n http://www.uv.es/~ruizcan/p_vst.htm Bl.a en hottad Robert Fripp variant pĂ„ Teletronix.. AnvĂ€nder dom sjĂ€lv ju sĂ„ jag vet att dom funkar.. Men dom brusar inte lika mycket som orginalen đ± Redigerat 21 maj 2005 av hegobald
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.