Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena!

Skulle behöva ha lite rÄd pÄ bra vintage pluggar. Söker frÀmst kompressor och limiter. Andra saker Àr sjÀlvklart av intresse =)

Om ni har nÄgra bra tips sÄ svara gÀrna! =)

Annons
Postat

Tape Stop Àr rÀtt gammal, Àven Steinberg Mastering Edition.

Helt klart vintage pÄ pluggsidan.

Postat

Jag gissade nĂ€stan det men kunde inte lĂ„ta bli att skoja lite. 😛

UAD-effekterna sÀgs vara bra pÄ att hÀrma gamla burkar, men dom kostar ju ocksÄ en del...

Postat

mm tyvĂ€rr =/ det verkar som att det Ă€r lite tunt pĂ„ den fronten. Hittar inte ett enda alternativ som gĂ„r att köpa eller som Ă€r vĂ€rt att köpa. 😛

Postat

Hej!

Om PowerCore respektive UAD, som bÄda fÄtt lysande kritik bÄde i press samt pÄ detta forum, anser en del att ifall powercore passar bÀttre för

"kliniskt" ljud sÄ passar UAD perfekt för "vintage" dessutom ska UAD styrka ligga just i dess (enligt vissa) limiters och kompressor sÄ mitt tips Àr

att spana in UAD-1 DSP-kort som inkl ett tiotal pluggar gĂ„r pĂ„ 3595:- Ska sjĂ€lv köpa ett nu i sommar (och sen sitta inne hela sommaren 😛!)

MVH-Peder

Postat

Sonalksis SV-315 Àr grym. Finns dock bara i VST, AU, DirectX Àn. Inget ProTools stöd alltsÄ.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Tape Stop Àr rÀtt gammal, Àven Steinberg Mastering Edition.

Helt klart vintage pÄ pluggsidan.

đŸ˜±

Han gick pÄ den!!!

Postat (redigerat)

Ja men nog Ă€r "vi" lite elaka nu.. kuliga vintagepluggar finns att ladda hem frĂ„n http://www.uv.es/~ruizcan/p_vst.htm Bl.a en hottad Robert Fripp variant pĂ„ Teletronix.. AnvĂ€nder dom sjĂ€lv ju sĂ„ jag vet att dom funkar.. Men dom brusar inte lika mycket som orginalen đŸ˜±

Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.