Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Jag testade gratis versionen IK Multimedia Resing, Detta med en av dom medföljande modellerna "Jenny" 

Jag tycker ändå hon låter helt ok, kan vara användbart för att fylla ut annan sång och göra bakgrunds sång. kräver dock att sampel ljudet är relativ rent, så här låter hon i min sömniga bedroom-lofi-folk-pop grunka. 

• Gilla 2
Annons
Postat

Här testade jag att mixa in henne med 50/50 med befintlig sång, lite problem med uttal ibland som att hon att hon har ett lättare talfel, låten är en gammal retrowave power pop grej jag gjorde för rätt länge sedan där jag försöker trycka in så mkt 80tals grejer som möjligt, det bästa är gitarr solo till saxofon till synth solo. magiskt 😄 

Postat

Det jag kan höra låter bra. "Direktsändning" , funkar bara en kort stund.

Jag har hört att resing har förstört projekt pga av att mjukvaran ställer till det. Hade du några problem? Vilken plattform?

Postat

Jag kör Ableton live 12, Det ända problemet jag hade var att mjukvaran krashade min daw en gång när jag kopierade ett spår med resing på. annars inget konstigt.  

Postat (redigerat)

Bra initiativ av IK Multimedia - om de bara hade fått det att funka också! (På en Mac M2 Pro 15.7.3 och Logic 12.0.1).

Har tyvärr bara negativa erfarenheter av IK Multimedia (med Pro Tools AAX-pluggformat/Mac....och nu med Logics AU-pluggar i Mac).

Detta är Resing Free nedladdad med IK:s Download Manager. Programmet startar, men detta felmeddelande kommer upp hela tiden.

image.png.a36ed1e743e7bfbd6f2cc6c5b91c86fe.png

Redigerat av Peter Roos
Postat

Har du gått in under settings och kört optimization?

Postat (redigerat)
1 timme sedan sa CmMusic:

Har du gått in under settings och kört optimization?

Den fastnar i detta läge, och det går tyvärr inte att göra några inställningar överhuvudtaget (och sen kommer felmeddelandet upp):image.png.d58b4f18d4f865c85e74c4093f350871.png

Redigerat av Peter Roos
Postat (redigerat)
23 timmar sedan sa CmMusic:

Hej Jag testade gratis versionen IK Multimedia Resing, Detta med en av dom medföljande modellerna "Jenny" 

Jag tycker ändå hon låter helt ok, kan vara användbart för att fylla ut annan sång och göra bakgrunds sång. kräver dock att sampel ljudet är relativ rent, så här låter hon i min sömniga bedroom-lofi-folk-pop grunka. 

Man tar alltså en befintlig ljudfil med egen sång och lägger in i ReSing -som bearbetar den - och får ut detta resultat? Man kan välja mellan olika sångare också?

Låter bra.

Redigerat av Peter Roos
Postat

Jag har för mig att jag hade lite problem med det innan jag lyckades komma in första gången och gå in på settings och låta den sniffa lite på mitt grafikkort istället för att köra CPU. 

Jo typ, det finns en hel del inställningar så man kan säkert att få det att låta bättre med lite pillande. 

Sen så måste antagligen sången vara i någorlunda samma register som träningsdatan som modellen använder. 

Jag har också förstås mixat och trixat med ljudet, lagt på massa reverb, delay och snuskburk. 

Postat
On 2026-02-22 at 17:49 sa Peter Roos:

Den fastnar i detta läge, och det går tyvärr inte att göra några inställningar överhuvudtaget (och sen kommer felmeddelandet upp):image.png.d58b4f18d4f865c85e74c4093f350871.png

Testat att starta Logic i Rosetta mode ?

Postat

Ett intressant alternativ är SoundID VoiceAI från Sonarworks. Har bra erfarenheter av denna AI-röst (stabil plugg, bra röster). Vet inte om den är lika bra eller bättre än resing. Någon som jämfört?

• Gilla 1
Postat (redigerat)
On 2026-02-24 at 23:45 sa JakobP:

Testat att starta Logic i Rosetta mode ?

Tack för tips!:-) Ska prova det, men programmet uppför sig likadant i stand-alone-läge.

PS: körde Logic i Rosetta-läge, men tyvärr ingen skillnad. Ja, men så sparade man i alla fall runt 1600 spänn. Tack Native Instruments...för ingenting:-D

Redigerat av Peter Roos
  • Haha 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.