Henric Svensson Postat Söndag kl 09:35 Postat Söndag kl 09:35 Hej på Er! Gjort klart denna nu, som vanligt kul att höra vad den samlade expertisen tycker om låt, mix etc! 🤔 Samma blåa toner Text & Musik Henric Svensson 202602 Som en sten i mina lungor Varje andetag känns tungt När nätterna blir långa Alla löften blir för trånga I vår långa blåa sång Ett askfat fullt av löften Som ingen nånsin höll Det är damm på alla ramar Alla frågor lever kvar I vår långa blåa sång Det är samma samma gamla blåa toner Radion viskar genom mörkret Någong sjunger om ett ljus Vaknar upp när natten tynger Samma knutna gamla bröst Kaffet smakar bara minnen Alltför starkt alltför svagt Samma blåa toner Du sa vi blir nåt annat Jag sa vi är väl redan där Alla ord dom rann som vatten Ner i gatubrunnars här I vår långa blåa sång Det är samma samma gamla blåa toner Radion viskar genom mörkret Någong sjunger om ett ljus Vaknar upp när natten tynger Samma knutna gamla bröst Kaffet smakar bara minnen Alltför starkt alltför svagt Samma blåa toner 2
Discipuli Postat Måndag kl 23:09 Postat Måndag kl 23:09 Din bästa hittils! Mycket variation och intressant melodi, fräsch refräng, snygg produktion och ljudbild när du jobbar med hela soundet och gör det till ditt. 🌟 1
Henric Svensson Postat Tisdag kl 02:44 Trådstartare Postat Tisdag kl 02:44 3 timmar sedan sa Discipuli: Din bästa hittils! Mycket variation och intressant melodi, fräsch refräng, snygg produktion och ljudbild när du jobbar med hela soundet och gör det till ditt. 🌟 -Tack för det fina omdömet! 🙏❤️🙏
Henric Svensson Postat Tisdag kl 10:11 Trådstartare Postat Tisdag kl 10:11 2 timmar sedan sa slejnard: Låter snyggt suggestivt Henric! 🎸😎☕️ -Man tackar @slejnard! 1
Jonatan Lundin Postat Tisdag kl 12:24 Postat Tisdag kl 12:24 Genomgående mycket bra produktion. Håller med föregående talare; en av dina bättre alster! Denna låt förmedlar en känsla, både genom produktionen och texten. Gillar textens poetiska drag, som: ”Ett askfat fullt av löften Som ingen nånsin höll Det är damm på alla ramar Alla frågor lever kvar” Och detta ”Radion viskar genom mörkret Någong sjunger om ett ljus Vaknar upp när natten tynger Samma knutna gamla bröst Kaffet smakar bara minnen” Det enda jag reagerar på i mixen är att sången låter som att den ligger ovanpå instrumenten. Jag tror det beror på sångeffekten du har (doublerplugin m phase-variation - typ softubes fix doubler, UADs vocal top line, eller waves ADT). Denna effekt (som är påtaglig), sätter sången i ett rum som skiljer från rummet där instrumenten spelar.
Henric Svensson Postat 22 timmar sedan Trådstartare Postat 22 timmar sedan 18 timmar sedan sa Jonatan Lundin: Genomgående mycket bra produktion. Håller med föregående talare; en av dina bättre alster! Denna låt förmedlar en känsla, både genom produktionen och texten. Gillar textens poetiska drag, som: ”Ett askfat fullt av löften Som ingen nånsin höll Det är damm på alla ramar Alla frågor lever kvar” Och detta ”Radion viskar genom mörkret Någong sjunger om ett ljus Vaknar upp när natten tynger Samma knutna gamla bröst Kaffet smakar bara minnen” Det enda jag reagerar på i mixen är att sången låter som att den ligger ovanpå instrumenten. Jag tror det beror på sångeffekten du har (doublerplugin m phase-variation - typ softubes fix doubler, UADs vocal top line, eller waves ADT). Denna effekt (som är påtaglig), sätter sången i ett rum som skiljer från rummet där instrumenten spelar. -Kul att du gillar metaforerna! 🤓 -För min del gillar jag sångljudet och choruset, tycker det passar stuket, låter lite lagom poppigt! -Har inte haft för avsikt att få allt att låta som det är i samma rum!
Henric Svensson Postat 19 timmar sedan Trådstartare Postat 19 timmar sedan 2 timmar sedan sa seka: Pristine mixning! Topp 5/5 -Tack! ❤️🙏❤️
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.