Jump to content
Annons
  • 0

Ny Mac - Logic hittar inte audio-filerna...

Fråga

Postat

Som ämnet antyder. Har äntligen bytt ut min gamla MacBook (15" från 2015) mot en Mac Studio. Tog en jäkla tid att flytta över allt men det gick trots allt utan konstigheter. Allt rullar perfekt i den nya datorn.
MEN när jag startar ett projekt gjort i den gamla datorn så hittar inte Logic Pro audio-filerna trots att de ligger i exakt samma förhållande till Logic-filen som i den gamla datorn och mapparna har samma namn o.s.v. 
Får bara upp meddelandet - The audio file "exempel.wav" was not found on its expected location:
Och sen "adressen" till filen som är rätt adress. Om jag letar upp filen via Logic så fungerar det såklart men det flesta låtar/projekt har ju MÅNGA ljudfiler så det blir ett jäkla pillande innan allt hamnar rätt...
Någon som har varit med om detta och har en enkel lösning på det?

8 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0
Postat
2 timmar sedan sa Discipuli:

Är det Logic samplingar som den inte hittar? Eller egen inspelad audio? Eller samplingar utanför Logics eget material?

Det är alltså de egna ljudfilerna som inte hittas av Logic och låtfilen/projektet i den nya datorn. Jag kan leta upp dem via Logic och "länka om" dem och då fungerar det ju MEN det tar en jävulsk tid... 

• 0
Postat
16 timmar sedan sa Discipuli:

Att hitta en fil per låt borde räcka om alla filer ligger på samma plats.

Ligger filerna utspridda eller samlade?

Inget utspritt någonstans. Alla ljudfiler ligger snyggt samlade i respektive låts mapp "Audio Files". Nåja, jag jobbar ju inte med så många projekt samtidigt så det är ju värt att manuellt hitta filerna MEN det borde vara enklare och snabbare...

logic.png

• 0
Postat
1 timme sedan sa HansLindquist:

Inget utspritt någonstans. Alla ljudfiler ligger snyggt samlade i respektive låts mapp "Audio Files". Nåja, jag jobbar ju inte med så många projekt samtidigt så det är ju värt att manuellt hitta filerna MEN det borde vara enklare och snabbare...

logic.png

Det borde räcka med att ange  översta foldern sen kan den söka själv. Den lär sig också.

• 0
Postat

Har löst det genom att flytta alla logic-filer (alltså låtfilerna inklusive alla mappar, t.ex. audio files) från nya Macen till en extern HD. Därifrån fungerade allt som det skulle. Sen flyttade jag tillbaka en del av materialet till nya datorn och då fungerade allt även där... SKUMT men bra.
Nu, en kopp kaffe!

• 0
Postat (redigerat)
On 2026-01-10 at 15:33 sa HansLindquist:

Har löst det genom att flytta alla logic-filer (alltså låtfilerna inklusive alla mappar, t.ex. audio files) från nya Macen till en extern HD. Därifrån fungerade allt som det skulle. Sen flyttade jag tillbaka en del av materialet till nya datorn och då fungerade allt även där... SKUMT men bra.
Nu, en kopp kaffe!

"Skumt men bra" 🙂 Det tar jag med mig om dator världen, känns väldigt träffande.
Förövrigt mycket troligt att du skall se över hur Spotlight indexerar, det Jakob tar upp.

Glad att det löste sig.

Redigerat av Discipuli

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.