Fredrik Muskos Postat 21 november Postat 21 november Hej alla! Jag söker dig som vill ge dig på att remixa någon av mina låtar. Jag har som regel att släppa allt som är färdigt, och bra. Du får cred hos STIM som av arrangör och sedvanlig cred hos SAMI för det du spelar. Här finns fyra låtar att kolla in: https://www.dropbox.com/scl/fo/i065a7l96povv5blgrjvu/h?rlkey=863t800fyh2dgnb9mwn5xyzn2&dl=0
Discipuli Postat 21 november Postat 21 november Kanske lite konstig fråga 🙂 , men vill bara få det förtydligat. När du säger remixa, då menar du inte mixa om från befintliga stems utan att ändra något, utan göra en cover version, inkluderat ändra musikens genre/stil och mest använda vocal track men bygga upp det andra på nytt? Jag lyssnade igenom låtarna, bra låtar. I mina öron är det särskilt två med en naturlig rytm där man kan prova ett helt annat sound.
Fredrik Muskos Postat 21 november Trådstartare Postat 21 november Det är inte alls en konstig fråga. Jag var nog lite otydlig... sorry. För vissa är en remix är att mixa om allt inspelat (det brukar också kallas remaster av nån anledning). Andra menar att det är att prodda om låten i en ny stil genom att behålla sång (och kanske bärande element), samt lägga på instrument och sånt som inte finns i originalet. Jag tillhör de senare, men båda är lika rätt. Så jag är alltså ute efter att remixaren stöper om låten fritt - i avseende på längd, struktur och genre m.m. Det vore jättekul om du ville göra ett försök! 1
Discipuli Postat 21 november Postat 21 november Ok, då förstår jag. Hur vill du ha filen? Upplagda här i tråden för lyssning? Eller direkt till dig via exempelvis wetransfer?
Fredrik Muskos Postat 21 november Trådstartare Postat 21 november Direkt till mig. Dropbox brukar jag använda men WeTransfer funkar alldeles utmärkt. Såg nu att epost inte syns i profilen... så här är den: fredrikmuskos@gmail.com Kul det här! 😉 1
Discipuli Postat 23 november Postat 23 november Hoppas att folk tar chansen att lyssna in låtarna och gör nya versioner. Ha kul och gör sin grej. (Jag såg att det gjorts några remixar, enligt definition, släppta 2024, på bandcamp sidan)
Fredrik Muskos Postat 23 november Trådstartare Postat 23 november Precis, de som är gjorda ligger ute på alla tjänster. Men hittar du en annan låt som inte är remixad och du vill prova så säg bara till. Det är kul med samarbeten!
Dylfnert Postat 23 november Postat 23 november Hallå Jag lyssnade på den första låten och inser att allt är i stereo. Har du sång och gitarrer i mono kanske? Det kanske iofs funkar ändå, jag gör en liten test med den första låten så får vi se.
Fredrik Muskos Postat 23 november Trådstartare Postat 23 november Jag har dem inte i mono idag, men kan ordna om du vill! 1
Fredrik Muskos Postat 28 november Trådstartare Postat 28 november Om nån är intresserad så finns nu också Game Of Fame för nedladdning: https://www.dropbox.com/scl/fo/i065a7l96povv5blgrjvu/h?rlkey=863t800fyh2dgnb9mwn5xyzn2&dl=0 1
Discipuli Postat 28 november Postat 28 november 1 timme sedan sa Fredrik Muskos: Om nån är intresserad så finns nu också Game Of Fame för nedladdning: https://www.dropbox.com/scl/fo/i065a7l96povv5blgrjvu/h?rlkey=863t800fyh2dgnb9mwn5xyzn2&dl=0 Underlättar med mid filer! Tackar. ⭐️
Fredrik Muskos Postat 28 november Trådstartare Postat 28 november Topp! Säg bara till om det behövs mer midi, torra mononospår, eller annat på nån låt. 🎶 1
Neosus Postat 29 november Postat 29 november (redigerat) Hallo! Jag sitter och provremixar lite på Game Of Fame. Redigerat 29 november av Neosus
Fredrik Muskos Postat 29 november Trådstartare Postat 29 november 13 timmar sedan sa Neosus: Hallo! Jag sitter och provremixar lite på Game Of Fame. Spännande!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.