Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!
Jag söker dig som vill ge dig på att remixa någon av mina låtar. Jag har som regel att släppa allt som är färdigt, och bra. Du får cred hos STIM som av arrangör och sedvanlig cred hos SAMI för det du spelar. 

Här finns fyra låtar att kolla in: https://www.dropbox.com/scl/fo/i065a7l96povv5blgrjvu/h?rlkey=863t800fyh2dgnb9mwn5xyzn2&dl=0

Annons
Postat

Kanske lite konstig fråga 🙂 , men vill bara få det förtydligat. När du säger remixa, då menar du inte mixa om från befintliga stems utan att ändra något, utan göra en cover version, inkluderat ändra musikens genre/stil och mest använda vocal track men bygga upp det andra på nytt?

Jag lyssnade igenom låtarna, bra låtar. I mina öron är det särskilt två med en naturlig rytm där man kan prova ett helt annat sound.

Postat

Det är inte alls en konstig fråga. Jag var nog lite otydlig... sorry.

För vissa är en remix är att mixa om allt inspelat (det brukar också kallas remaster av nån anledning). Andra menar att det är att prodda om låten i en ny stil genom att behålla sång (och kanske bärande element), samt lägga på instrument och sånt som inte finns i originalet. Jag tillhör de senare, men båda är lika rätt.

Så jag är alltså ute efter att remixaren stöper om låten fritt - i avseende på längd, struktur och genre m.m.

Det vore jättekul om du ville göra ett försök!

• Gilla 1
Postat

Hoppas att folk tar chansen att lyssna in låtarna och gör nya versioner. Ha kul och gör sin grej.

(Jag såg att det gjorts några remixar, enligt definition, släppta 2024, på bandcamp sidan)

Postat

Hallå

Jag lyssnade på den första låten och inser att allt är i stereo. Har du sång och gitarrer i mono kanske? Det kanske iofs funkar ändå, jag gör en liten test med den första låten så får vi se. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.