Erik dP Postat igår kl 12:56 Postat igår kl 12:56 (redigerat) https://www.svt.se/kultur/gema-vinner-upphovsrattsmal-mot-open-ai-och-chat-gpt Redigerat igår kl 12:57 av Erik dP
Håkan Ström Postat igår kl 20:15 Postat igår kl 20:15 Ja detta lär bli en lång följetong. Tror jag skrev något innan. Väst kommer nog att sätta regler som sänker möjligheterna o resten av världen ignorerar dem och kör ifrån väst. På gott och ont. Jag kommer ihåg ett uttalande av Putin som jag la på minnet, många år bakåt, där han sa att den som knäcker formeln för verklig AI kan styra världen och därför ansåg han att en sån kraft inte skulle få vara koncentrerad och kontrollerad av ett företag eller ett land. Han sa då att om Ryssland knäckte AI formeln först så skulle de ge den till alla länder. snabbspolar man till idag, så är det nog inte aktuellt, även om ryssarna är långt fram i AI, väldigt långt. Men inte den typen AI som vi ser här i chat form, som egentligen är avancerad maskininlärning. En annan organisk AI. Bortom konsument nivåer. Ryssarna håller nog den utanför väst. Japan hade biologiska datorer, med en treårings intelligens för över 30 år sen. Inte mycket man hört om den utvecklingen. Men här spårade jag ur 😂🙈
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.