Meatballz Postat Söndag kl 17:44 Postat Söndag kl 17:44 Suno visar var skåpet ska står, det här är den fantastiska texten jag matade in, resten står Suno för: Hon står i kassan på Ica. Hon och Anne-Nicole är ganska lika! Hon har jättefin bak, hon sätter fart på min spak! Hon är kvinnan för mig. Jag närmar mig, några meter kvar, men tyvärr - jag är ingen riktig karl: skräcken griper tag, varför e ja så svag. [chorus] Jag måste messa Maria. Hon kör om kring i en kiia. Jag måste messa Maria, hon är suggan i min stia! Lika vild och vacker som en panter, får arga blickar från tanter. Jag måste messa Maria, och få fatt i min dröm. [choir] Ma ma ma! Maria. Ma ma ma Maria. Ma ma Maria.mp3
Håkan Ström Postat Måndag kl 09:22 Postat Måndag kl 09:22 Ja , för mig låter det som 90% av all modern schlager jag hört, och slutade kolla på det för mer än tio år sen. Ingen schlager fenomen fan. Jag tror det skulle vara en helt annan stil till den texten. Tänk Cotton eye Joe . Ljuva toner. Den stilen, prova?. 🙂
Erik dP Postat Måndag kl 11:54 Postat Måndag kl 11:54 Kul låt! Suno ger uppenbart proffsiga produktioner. Språkpolisen informerar: Hon stavas väl Anna Nicole Smith om du tänker på samma tjej. Dog för två decennier sedan. Kia heter bilmärket, med stort K. ...Men Suno lyckades i alla fall.
Meatballz Postat Måndag kl 13:13 Trådstartare Postat Måndag kl 13:13 Tack för den fina kommentaren. Ang. språket så måste man lura Suno genom att stava lite kreativt. Annars uttalar Suno t.ex Kia som Schia osv....kanske blir smartare i framtiden. Vem vet.... Det roliga är att det inte spelar nån roll hur pissig en låt är: Suno brakar på med produktion och arr ändå, vare sig låten är tillräckligt stark för att klara det. Ganska kul. Dråpligt rent av.
Erik dP Postat Måndag kl 15:23 Postat Måndag kl 15:23 26 minuter sedan sa Meatballz: Tack för den fina kommentaren. Ang. språket så måste man lura Suno genom att stava lite kreativt. Annars uttalar Suno t.ex Kia som Schia osv....kanske blir smartare i framtiden. Vem vet.... Det roliga är att det inte spelar nån roll hur pissig en låt är: Suno brakar på med produktion och arr ändå, vare sig låten är tillräckligt stark för att klara det. Ganska kul. Dråpligt rent av. ...Jag misstänkte att det var nåt sånt, alltså att man måste stava sånt som inte är uppenbara engelska eller svenska ord lite inkorrekt för att få till rätt uttal. Jag antar att producenter och plugin-tillverkare följer utvecklingen med fasa. Det är ju bara nyligen AI-produktioner har funnits tillgängliga. Om några år har detta kanske tagit över en hel del av marknaden. Vissa kommer fortsätta mecka ihop en egen produktion, men många låtskrivare kommer förmodligen bara "trycka på knappen" för att slippa den tidsödande processen att slutföra en låt. I alla fall om det bara är en demo som ska skickas till nåt bolag. https://www.tv4play.se/klipp/050f611b39f6a8c6021a/video-avicii-ska-jag-trycka-pa-knappen
Håkan Ström Postat igår kl 20:50 Postat igår kl 20:50 On 2025-11-10 at 16:23 sa Erik dP: ...Jag misstänkte att det var nåt sånt, alltså att man måste stava sånt som inte är uppenbara engelska eller svenska ord lite inkorrekt för att få till rätt uttal. Jag antar att producenter och plugin-tillverkare följer utvecklingen med fasa. Det är ju bara nyligen AI-produktioner har funnits tillgängliga. Om några år har detta kanske tagit över en hel del av marknaden. Vissa kommer fortsätta mecka ihop en egen produktion, men många låtskrivare kommer förmodligen bara "trycka på knappen" för att slippa den tidsödande processen att slutföra en låt. I alla fall om det bara är en demo som ska skickas till nåt bolag. https://www.tv4play.se/klipp/050f611b39f6a8c6021a/video-avicii-ska-jag-trycka-pa-knappen Mycket musik görs ju till film eller spel. Kan tänkas att AI analyserar vad filmen / skärmen visar och gör ett första försök bara baserat på vad som händer och den beskrivna handlingen. Sen kan man justera …
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.