Dylfnert Postat igår kl 09:27 Postat igår kl 09:27 (redigerat) Andra mix testet så jag brydde mig inte om att synka den supertight till videon. 22 Audio spår Mixat i Mixbus med ett av Harrison reverb på tre eller fyra spår om jag minns rätt. Det bidde si så där men man är ju en glad amatör så det får man nog vänta sig. Redigerat 1 timme sedan av Dylfnert
Dylfnert Postat 19 timmar sedan Trådstartare Postat 19 timmar sedan (redigerat) Jag har gillat Fruition i många år och när dom gjorde den här låten tillgänglig för den som vill att mixa den så tänkte jag att det skulle vara skoj att testa. Den är inspelad i Telefunken Studios och originalet kickar rumpa på min lek mix så det skriker om det. Redigerat 19 timmar sedan av Dylfnert
Håkan Ström Postat 16 timmar sedan Postat 16 timmar sedan Låter kanon. Hade aldrig hört talas om Fruition. Kan du lägga upp en tråd om Fruition mix material under Mixa låt tråden? Om du har nerladdnings till multitrack/stems , lägga in den där?
Håkan Ström Postat 15 timmar sedan Postat 15 timmar sedan (redigerat) 9 timmar sedan sa Dylfnert: Andra mix testet så jag brydde mig inte om att synka den supertight till videon. 22 Audio spår Mixat i Mixbus med ett av Harrison reverb på tre eller fyra spår om jag minns rätt. Det bidde si så där men man är ju en glad amatör så det får man nog vänta sig. Den stora skillnaden tycker jag ”rummet” som du har i din mix som helt saknas i originalet. Din låter liveinspelning, deras original låter torrt, skiva. Jag vet inte vad du siktade på, men jag gillar liveljudet! Redigerat 15 timmar sedan av Håkan Ström
Dylfnert Postat 8 timmar sedan Trådstartare Postat 8 timmar sedan Tack för lyssning och det var snällt sagt av dig, själv upplever jag att den här av mina två mix versioner av låten inte heller kom hela vägen dessvärre. Jag ska försöka leta reda på länken men om jag minns rätt så finns länkar till tracksen på Youtube sidan.
Dylfnert Postat 8 timmar sedan Trådstartare Postat 8 timmar sedan (redigerat) Här länkar till en massa band och låtar från Telefunken Studios https://www.telefunken-elektroakustik.com/livefromthelab_season/2/ Tror Fruition låten är på sidan två. Om jag fattat rätt så får man testa att göra sin egen mix och även ladda upp resultatet på youtube. Obs! det är nog bäst att kolla vad dom skriver om det på deras sida. När det gäller Fruition låten så står det att låten är copyright-ad men att det är ok . Det finns en jäkla massa coola låtar där att testa att mixa Redigerat 8 timmar sedan av Dylfnert fel på pekfingret
Dylfnert Postat 1 timme sedan Trådstartare Postat 1 timme sedan Jag testade att mixa en till låt. Det blev sisådär igen dessvärre tur att man inte lever på det här. Jag tror nog man överlever en lyssning i och för sig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.