Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag är sista dagen som Microsoft har support för Windows 10. (För de flesta av oss iaf, man kan betala för förlängd support.)

Hur gör ni som kör(t) Windows 10?

Ni som uppgraderat, fungerar er utrustning (hårdvara och mjukvara) lika bra med Windows 11?

Ni som köper/köpt ny dator, fungerar allt som det borde? (Jag hittar inga med FireWire, så gamla ljudkortet är bara att dumpa.)

Jag har inte gjort något alls. Min dator är för gammal för att Microsoft ska gå med på uppgradering till Windows 11. Men det finns inofficiella uppgraderingar till Windows 11, sök på youtube. Ska testa en sådan men måste först göra en rejäl backup av nuvarande system.

Alternativet är att köra vidare och hoppas på det bästa. (Där ingår att MS släpper säkerhetsfixar trots deras hot om avslutad support. De släppte till exempel säkerhetsfix till Windows 2000 lååångt efter supporten var över. För närvarande uppskattas Windows 10 fortfarande ha minst 50% av installationerna, en skandal för Microsoft om de av princip låter dessa stå oskyddade för kända säkerhetsproblem och därmed kunna orsaka problem.)

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.