Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nya mixen låter helt klart bättre. Mer bas, kropp och tryck. Virveln i den gamla mixen låter lite som om någon står i skjuter pistol lite avsides.

Den nya mixen låter intimare, dvs ett mindre rum, jmf m den gamla. Bra musikhantverk!

(låter dyrt att åka taxi i några månader i norge😬)

• Gilla 1
Postat
19 minuter sedan sa Jonatan Lundin:

Nya mixen låter helt klart bättre. Mer bas, kropp och tryck. Virveln i den gamla mixen låter lite som om någon står i skjuter pistol lite avsides.

Den nya mixen låter intimare, dvs ett mindre rum, jmf m den gamla. Bra musikhantverk!

(låter dyrt att åka taxi i några månader i norge😬)

Tackar för feedback på mix och låten! Nya mixen gjord helt på Yamaha HS högtalare som har kalibrerats med COS pro kurva (på master ut) från mikrofon uppmätt helt obehandlat rum. Din feedback tyder på att något inte blivit sämre i alla fall. Samtliga mixar framöver ( samt alla 2025 uppdateringar på gamla som jag postat)  är gjorda så, med slutkontroll kontroll på Sienna med DT1990 och ATX50x hörlurar.🙂

Det var dyrt men hade god lön och utläggskonto. Bra tider om än långa dagar. Åkte liknande morgon och kväll och ibland oftare. Oftast helt fantastiska vyer från däck. Otroligt frisk o god luft.

Några gånger var det på kanten att man kom fram till hamn när ovädret var framme. Åtminstone minst en gång. Man är inte stor på jorden när båten nästan kantrar, enligt senare samtal med besättning 🙂

IMG_6401.png

Postat

Aha, rumskorrigering med COS, samt rumssimulering med Sienna i DT1990- och ATX50x-hörlurar har jag hört ska vara bra. Då kan du väl lita på det du hör.

Jag kör rumskorrigering av studiomonitorerna (ett par finska genelec) med ARC3, samt rumssimulering med slate vsx. Funkar hyfsat bra.

• Gilla 1
Postat
9 minuter sedan sa Jonatan Lundin:

Aha, rumskorrigering med COS, samt rumssimulering med Sienna i DT1990- och ATX50x-hörlurar har jag hört ska vara bra. Då kan du väl lita på det du hör.

Jag kör rumskorrigering av studiomonitorerna (ett par finska genelec) med ARC3, samt rumssimulering med slate vsx. Funkar hyfsat bra.

Jag tror hyffsat bra är det mesta man kan hoppas på med olika ARC typ av rumskorrigeringar utan några åtgärder i själva rummet.

Men COS pro framför allt har ändrat mitt arbetsflöde helt. Mycket roligare att mixa nu. Men har fortfarande inte lärt mig helt hur det skall låta för att låta rätt, så som jag vill.

Feedback från alla som lyssnat är uppskattad.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.