Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Joxat lite med en liten (Electronic Minimal House?) låt! Hur låter det? All kritik är bra kritik!

Borttagen länk! 

Redigerat av Neosus
  • Gilla 1
Annons
Postat
50 minuter sedan sa Neosus:

Joxat lite med en liten (Electronic Minimal House?) låt! Hur låter det? All kritik är bra kritik!

Tack på för hand!

😎  Go låt. Precis det soundet som är Electronic. 

Jag hade testat med några "spikiga" bakgrunds arpeggion på ställen som inte har pads.

• Tack! 1
Postat

Låter bra i mina JBL-hörlurar; allt ljud står där de ska 😋!

Några spontana reaktioner/förslag:

• Lite mer dynamik mellan de olika delarna? Med panorering, volymautomation mm. Detta för att få kontrast för att göra lyssningen lite mer spännande. Nu upplever jag en jämn nivå, panorering, rumsklang genom hela låten. Detta säger jag utan någonsomhelst erfarenhet av Electronic Minimal House...
  • Du använder det bästa DAWt!
  • Alla instrument ser ut att ligga panorerade i C (de är väl stereo-vster så det kanske inte är någon mening att panorera dem.
  • Du har två pluggar som kan användas för saturation på olika ställen på mastern (Black box och Magneto II). Intressant att höra hur du kom fram till detta.
  • Tack! 1
Postat (redigerat)

Tackar Jonatan! 👍

Jag ska klura ut lite hur man kan joxa med panorering och volymautomation och så. Tackar för input! 

Magneto med 56% saturation och frekvenserna från 200 Hz till 8.5 kHz och HF-Adjust 1 db, för att "färga" alla eq:s var min tanke. Eq:n efter lade jag till för att få lite mer mellan diskant 3.0 kHz och 1 db och därefter en compressor som jämnade till transienterna typ -1 gainreduction och 8:1 ratio och attack 10 ms auto release. 

Black Boxen använder jag som grund med små förändringar. Oftast räcker det att bara lägga dit pluggen så tillför den något som jag inte riktigt kan förklara! Jag upplever att basen blir bättre på något sätt etc! Jag kör bara på "känn" utan tanke på att man "måste" göra på ett speciellt sätt! Använder öronen och inget annat! 

Redigerat av Neosus
Lade till!
  • Gilla 1
  • Neosus ändrade titeln till Vill låna era öron! Hur är nivåer och sånt? *Borttagen länk*

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.