Jump to content
Annons

M-box frÄgor?


Tobbe

Recommended Posts

Annons
TvÄ snabba M-box frÄgor:

Klarar sig mboxen pÄ strömmen frÄn usbutaget?

Vilken latency ca kan man fÄ förvÀnta sig?

1. LÄt mig sÀga sÄhÀr, det medföljer ingen ac-adapter ( LÀs: Ja )

och

2. för hög ( har dock inga sifforor ).

Nu kanske jag inte direkt Àr vÀrldens mest opartiska person eftersom jag har haft problem med min M-box sedan dag ett.

Se för fan till att ha ett eget specialanpassade operativ för Pro Tools. Kommer inte gÄ i över huvud taget annars.

För övrigt tror jag inte att du kommer att ha sÄ mycket framgÄng med M-box om du Àr slö. RÀkna med Ätminstone en semestervecka konstant konfiguerande innan du har fÄtt igÄng skiten.

Edit: Jag hittade svar pÄ din första frÄga efter 15 sekunders sökande pÄ google.

Var du inte lite vĂ€l slö nu? 😉

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jo den klarar sig pÄ usb strömmen MEN SE UPP!

Jag köpte en ny dator (dell inspirion 8600c) som stog med i listan pÄ datorer protools hade prövat!

SÄ fort jag sÀtter pÄ +48v knappen sÄ slocknar mboxen och man mÄste koppla i och ur igen.

Den funkade bÀttre pÄ sÄ sett med min gamla slöa dator. Om inte +48v Àr pÄ fungerar dn dock vÀldigt bra. Kanske inte den lÄga latency man vill ha. Kan gÄ ner till ca 128 samplingar/? men skulle inte rekomendera att köra sÄ lÄgt om man kör mÄnga spÄr.

Mindframe Red

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har M-box till min lilla Mac Powerbook G4. Hade lite problem med Earlency i början men det Àr nu fixat!

Vilka problem mer exakt, och hur fixade du dem?

Det visade sig att jag var sÄ uppspelt över att allt fungerade sÄ bra och lÀt sÄ bra sÄ att jag var lite tidig i mitt spel. NÀr det faktum att min dator och min M-box funkar som en klocka, lugnade jag ner mig!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...