Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Dammat av en till låt som legat och samlat damm på hårddisken som jag aldrig lyckades göra klart. Kan för allt i världen inte komma på sångmelodi/text. Har väl alltid haft lite  Fear of the Dark av Iron Maiden i bakhuvudet när jag gjorde låten och det är väl lite åt det hållet jag vill ha sången, iaf mot andra halvan. 

Tankar kring själva kompositionen? Låter det vettigt?

Hoppas att inspirationen dyker upp en vacker dag så man äntligen kan göra färdigt den.

Redigerat av Jeffaklumpen
  • Gilla 1
Annons
Postat
9 timmar sedan sa slejnard:

Låter bra! Kan bli intressant med sång. Långt intro men behagligt. Hör parallellerna till Maiden. 👍

Tackar! Aa funderar på att korta ner vissa saker, men tanken är att det ska vara en del sång under synthpartiet också. Får se vad som händer när inspirationen väl dyker upp 🙂

• Gilla 1
Postat
9 minuter sedan sa Håkan Ström:

Jag hör en killer syntwave låt. Kan man söka hjälp mot det?

Synthwave som är så underbart, inte behöver man söka hjälp för det 😎

Kom nyligen att tänka på Blade Runner också, låter ganska liknande soundet som Vangelis använder sig av. Kanske blir nån sång med Blade Runner tema 🤔

• Gilla 1
Postat
3 minuter sedan sa Jeffaklumpen:

Synthwave som är så underbart, inte behöver man söka hjälp för det 😎

Kom nyligen att tänka på Blade Runner också, låter ganska liknande soundet som Vangelis använder sig av. Kanske blir nån sång med Blade Runner tema 🤔

Jag hör syntwave i ganska mycket 🙂  Blade runner tema skulle vara klockrent. 

Postat (redigerat)

Fick en släng av inspiration, blev Blade Runner tema. Hade främst det ikoniska "Tears in Rain" talet i tanken.

Då jag verkligen inte kan sjunga så skrev jag melodin på gitarr, sen sjöng jag in melodin och texten som jag vill ha den och ersatte själva sången med AI, väldigt bra verktyg för när man har dålig pipa!

Men då det är AI så låter det lite knas då och då, tanken är att när det väl är färdigt så som jag vill ha det att en polare som faktiskt kan sjunga ska få spela in.

Tror jag kommer korta ner introt en del, gitarrsolot ska också ersättas då det än så länge är mest improvisation. 

Redigerat av Jeffaklumpen
  • Gilla 1
Postat
5 timmar sedan sa Jeffaklumpen:

Fick en släng av inspiration, blev Blade Runner tema. Hade främst det ikoniska "Tears in Rain" talet i tanken.

Då jag verkligen inte kan sjunga så skrev jag melodin på gitarr, sen sjöng jag in melodin och texten som jag vill ha den och ersatte själva sången med AI, väldigt bra verktyg för när man har dålig pipa!

Men då det är AI så låter det lite knas då och då, tanken är att när det väl är färdigt så som jag vill ha det att en polare som faktiskt kan sjunga ska få spela in.

Tror jag kommer korta ner introt en del, gitarrsolot ska också ersättas då det än så länge är mest improvisation. 

Jag gillar som bekant alltså inte hårdrock, varför gillar jag detta? Tilt i hjärnan nu. Detta är grymt bra. 👍 Detta kan få mig att gilla hårdrock? Yikes!

Låter förövrigt som en käftsmäll i min iPad. Tror aldrig jag har hört något låta så bra i min iPad, någonsin. Trodde inte den kunde låta så.

Postat
8 minuter sedan sa Håkan Ström:

Jag gillar som bekant alltså inte hårdrock, varför gillar jag detta? Tilt i hjärnan nu. Detta är grymt bra. 👍 Detta kan få mig att gilla hårdrock? Yikes!

Låter förövrigt som en käftsmäll i min iPad. Tror aldrig jag har hört något låta så bra i min iPad, någonsin. Trodde inte den kunde låta så.

Haha ber om ursäkt om jag drar ner dig i hårdrocks-fördärvet 😅 

Men detta värmer ju hjärtat ordentligt, tusen tack!! 

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.