Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag måste skaffa ett externt usb-kort till min laptop och är ganska fattig för tillfället. sysslar med musik på amatörnivå och är därmed inte särskillt kräsen. kan man hitta helt ok grejer för 1000 kr och nedåt?

tips?

Annons
Postat

Eller, om du inte är speciellt intresserad av MIDI, prova MobilePre USB (runt 1400kr) funkade helfint för mig i 2 år.. men tyvärr stöder det inte Gigastudio format, så jag var tvungen att sälja.. annars rekomenderat..

Postat (redigerat)

Audiophile USB kostar bara 1495:- numera. Köpte ett sånt precis och det är sjyst!

Redigerat av nossbokaj
Postat
Eller, om du inte är speciellt intresserad av MIDI, prova MobilePre USB (runt 1400kr) funkade helfint för mig i 2 år.. men tyvärr stöder det inte Gigastudio format, så jag var tvungen att sälja.. annars rekomenderat..

MIDI måste man ha 😮

Doktorn (oregistrerad)
Postat

Stämmer det att Audophile inte har någon mikrofoningång? Jag letar också efter ett ljudkort i ungefär samma prisnivå, men det måste finnas minst en mikrofoningång eftersom jag spelar in allt via en extern mikrofon. Har ni några bra tips?

Min dator är en:

AMD 2,0 Ghz

512 Ram

80 Gb hårddisk

64 MB grafik

Just nu sitter det ett riktigt sunkigt, integrerat ljudkort i...men det borde väl fungera ändå?

Postat
Stämmer det att Audophile inte har någon mikrofoningång? Jag letar också efter ett ljudkort i ungefär samma prisnivå, men det måste finnas minst en mikrofoningång eftersom jag spelar in allt via en extern mikrofon. Har ni några bra tips?

Min dator är en:

AMD 2,0 Ghz

512 Ram

80 Gb hårddisk

64 MB grafik

Just nu sitter det ett riktigt sunkigt, integrerat ljudkort i...men det borde väl fungera ändå?

Köp en mic-preamp eller ett mixerbord så slipper du mic-ingången på ljudkortet 🙂

Doktorn (oregistrerad)
Postat

Jag tycker ju att det verkar bra mycket smidigare att köpa ett kort med mic-ingång så att man slipper krångla med pre-amp alt. mixerbord. Eller finns det några fördelar rent tekniskt och resultatmässigt att köra med sådana tillbehör?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.