Miss9 Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Tjena! Tänkte bara höra om nån har provat dom nya metall puffskydden som säljs på musikbörsen? Förändrar dom ljudet mycket eller är dom bättre än dom vanliga i nylon? http://www.musikborsen.se/itm_img/big_158469.jpg NIAN
Håkan Ekberg Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Hehe... tolkade rubriken som nått helt annat. Fast man kanske skall passa sig om man spelar pop med metallinfluenser om man använder en sån här. 😉 Håkan
Murdock Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 Jag har använt dom ett antal gånger och dom fungerar utmärkt. Någon direkt skillnad mot vanliga nylonskydd har jag däremot inte märkt. Vissa anser att de ger klarare ljud men de är också dyrare. För min del är det hugget som stucket.
Mr Keys Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 största fördelen vad jag fick höra på estrad var att de var enkla att rengöra ordentligt(diskas kanske??)........så man slipper stinkande nerspottade puffskydd som hängt med sedan dackefejden......
Piccazzo Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 så man slipper stinkande nerspottade puffskydd som hängt med sedan dackefejden...... Ett par sånna har man ju ..... 😎
Murdock Postat 19 maj 2005 Postat 19 maj 2005 Hmm det är faktiskt en jävla fördel. Ännu ett tecken på min allmänna orenlighet att jag inte tänkte på det. =]
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.