Jump to content
Annons

Återvändare


Anodyne Havoc

Recommended Posts

Anodyne Havoc här.

Mest berömd för att ha producerat ett album designat att tömma ett rum på under minuten. Både Amerikanska DARPA och Försvarets forskningsanstalt har visat intresse av en vapeniserad version. Om gästerna vägrar gå så

Annars har jag gjort ”It’s never too late” under monikern Sireene.

 

All annan musik har jag skrotat eller bytt mot närbilder på tubsockar i onaturliga ställningar. Nya ljud i görningen. Late bloomer!

Be awesome - Anodyne

Redigerat av Anodyne Havoc
Stavgning
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lika bra att jag förklarar projektet Double Scorn Willie. Det var tanken på att jamma med mig själv som skapade musiken. Jag satte upp en rad regler för utförandet:

1. Soundchecka trummor. Spela så länge jag hade någon form av flow. EN tagning - inga omtagningar.

2. Soundchecka bas. INTE lyssna på trumtagningen -  bara spela in basen till trummorna.

3. Soundchecka gitarr. INTE lyssna på den föregående tagningen. Tracka gitarren.

Samma med resten av påläggen. Så nära att jamma med sig själv man kan komma.

Ingen lyssning alls av föregående tagningar - inga omtagningar. Hela processen inklusive mix runt en timme.

Inga riff, ideer eller tankar med mig in i produktionerna förutom EN övergripande ljud/produktionside. Exempelvis: en låt är klippt till loopdelar (I lie), en har dist på allting, en var jag så packad att jag inte minns varken sång eller sologitarr, en körde jag ut kompet i studiomonitorerna och närmickade en oinkopplad sologitarr etc.

Nyttig träning och tömmer som sagt ett rum under minuten...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...