Jump to content
Annons

Anodyne Havoc

Medlem
  • Antal inlägg

    19
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

1 Neutralt

Om mig

  • Stad/plats
    Karlstad
  • Min utrustning
    3-spårs kassettporta och vevlira.
  • Intressen
    Ja.

Senaste profilbesökare

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra medlemmar.

  1. OT - 2021 var året då jag åkte dit på Billie Eilish.
  2. St Vincent - Daddy’s home Sjukt begåvad!
  3. Yep. Köpte tydligen Tc strax innan algoritmbråk kunde ha uppstått med deras Rev2496 (som lär ha varit ett riktigt bra reverb.) Anyway.
  4. I så fall var det innan uppköpet eller någon annans algoritm.
  5. Bahringer snodde väl vss från tc och åkte dit så de fick dra tillbaka hårdvaruvarianten... Slates Bricastiimpulser från Verbsuites Classics är klockrena.
  6. Nu har jag lyssnat på en enhet där det låtit trasigt förr och det låter helt ok. Jag kommer att etikettera det som bandbreddsbegränsande algoritmer från streamarnas sida och fortsätta med den roliga biten - att göra musik. Tack för hjälpen! 👍
  7. Och på https://www.loudnesspenalty.com (dagens tips) så låg jag perfekt på alla 0 utom en -2 vilket är lysande. Min fråga är inte hur man mastrar eller vid vilka nivåer man håller sig. Min fråga är: hör du den galet stora skillnaden som ett flertal och OM du gör det - kan du förklara varför. Vänligen - Anodyne
  8. Min mix är -18 rms och inga toppar över -6. Mixen lät utmärkt när jag skickade in den till Distrokid. Människor runt om i världen konstaterade att det lät skit så jag skickade originalmixen. Reaktionen blev: ”Ojdå - det var en jävla skillnad”! Så jag började lyssna på den på olika devices och kan konstatera att det låter skit på 99% av ställena. Så jag undrar vad som händer.
  9. Om jag upplevde att skillnaden var subtil skulle jag inte fråga. Jag har trots allt 40 år i branschen. Ha det gött - Anodyne
  10. Jo. Men den skillnaden jag hört och som vänner beskrivit är så groteskt osubtil att det förstör hela lyssningsupplevelsen. Nästa steg är att lyckas få till en audiograb när det låter som värst. Det slog mig som en bra ide att fråga här om andra får samma trasiga lyssningsupplevese. Men det kanske vore bra att bredda frågan - låter ens någon av versionerna bra? I mina referenslurar och mina Genelec låter det utmärkt (det är inte världens bästa trackning) men en hyggligt normal mix...
  11. Thanks! Plotten tjocknar. När jag skickar mixen till vänner som klagar på att Spotifyversionen är komplett trasig och det är natt och dag vid jämförelse. Men när jag försökte soundgrabba ljudet från Spotify med Audio Highjack så.lät det bra. Och när jag menar att det låter dåligt så menar jag inte komprimeringsartefakter utan sönderkomprimerat, platt och på gränsen till fasfel och brus. Anodyne
  12. Och vad gäller min sidfot - det är lugnt, jag är basist också. Men håll med om att basistskämt är vansinnigt roliga.
  13. Lika bra att jag förklarar projektet Double Scorn Willie. Det var tanken på att jamma med mig själv som skapade musiken. Jag satte upp en rad regler för utförandet: 1. Soundchecka trummor. Spela så länge jag hade någon form av flow. EN tagning - inga omtagningar. 2. Soundchecka bas. INTE lyssna på trumtagningen - bara spela in basen till trummorna. 3. Soundchecka gitarr. INTE lyssna på den föregående tagningen. Tracka gitarren. Samma med resten av påläggen. Så nära att jamma med sig själv man kan komma. Ingen lyssning alls av föregående tagningar - inga omtagningar. Hela processen inklusive mix runt en timme. Inga riff, ideer eller tankar med mig in i produktionerna förutom EN övergripande ljud/produktionside. Exempelvis: en låt är klippt till loopdelar (I lie), en har dist på allting, en var jag så packad att jag inte minns varken sång eller sologitarr, en körde jag ut kompet i studiomonitorerna och närmickade en oinkopplad sologitarr etc. Nyttig träning och tömmer som sagt ett rum under minuten...
  14. Hej! Skulle behöva hjälp med en sak. Skickade via Distrokid upp en helt OK mix av ”It’s never too late”. Låter bra överallt, konformerad med verktyg för loudness så att alla streamingtjänster ska behandla den så gott som utan korrigering. Kan några vänliga själar lyssna fem sekunder på Spotifyversionen och den mastrade mixen som jag skickade dit och verifiera om Spotifyversionen låter ”förstörd” i jämförelse? Och här är originalet: http://www.mixerized.com/music/NeverTooLate.wav Tack på förhand - Anodyne
×
×
  • Skapa ny...