Jump to content
Annons

mixerbord


wnr

Recommended Posts

jag skulle behöva ett mixerbord som man kan koppla monitorerna till, och hörlurarna.. men kunna stänga av bara monitorerna om man vill.. för just nu, så måste jag stänga av dom på baksidan vilket är väldigt störande.. skulle inte vara fel om det fanns 2 utgångar för monitorer å 2 för hörlurar heller..

finns det något sånnt mixerbord som itne kostar en förmögenhet? =)

edit: just nu har jag en Eurorack UB802

Redigerat av wnr
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur menar du med att stänga av monitorerna? Räcker det med att dra ner volymen på dom, och ändå ha ljud i lurarna?

Jag har ett Soundcraft Compact 4 (ung. 1500:-), det har två hörlursutgångar och två par utgångar (för t ex två par monitorer). Funkar i a f för mig på det sättet som jag tror att du beskriver det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det inga problem, bara att vrida ner volymen.

Edit: Monitor-utgången och hörlursutgångarna har varsina volymkontroller.

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

på den jag har nu har jag bara en volym kontroll för hörlurar, och en för master, så om jag vrider ner mastern (monitorerna), så vrids hörlurarna ner också.. vilkte är lite störande

msen ska kika lite på den där mixern =)

Link to comment
Dela på andra sajter

men kan man använda 2 par monitorer, å två par hörlurar, samtidigt, samt kunna reglera volymen enskillt på dom?.. för i så fall blire nog en sån, när jag får råd.. (eller innan 😏 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite osäker på hur volym-kontrollen för "mix"-utgången påverkar de andra faktiskt, men jag tror inte att det är en vanlig mastervolym. Kan försöka komma ihåg att prova hemma ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

den dära Samson C Control verkar ganska så soft =) problemet är väl så att jag skulle gärna villja kunna använda 2 hörlurar, vilket inte verkade gå med den dära lilla boxen =(, vill ju ha så nan kan sitta å lyssna med, när dom spelar in i båset ju 🙂..

edit: det jag vill införskaffa mig är en pryl (mixerbord, eller nån såndär box), som gör att jag kan kopla in 2 par monitorer, och 2 par hörlurar, till samma ljudkort, dvs så¨man kan höra dom i alla fyra samtidigt 🙂.. där av skulle en mixer vara bram för då skulle jag kuna fixa så man får höra micen också 😆

Redigerat av wnr
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...