Jump to content
Annons

Max/MSP?


moshisushi

Recommended Posts

Annons

Alltså...när jag läste om det i senaste Studio blev jag helt superintresserad. Verkar vara kanon...jag menar...alla härliga referenser tilll IRCAM och sådant. Jag skulle vilja prova det under en längre tid eftresom det verkar komplicerat. Vad kostar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

milton: bygg in saker i subpatchar och så, så får du hierarkier av funktioner. Blir inte stökigt och man kan bygga hur stora saker som helst.

Farfar: lol

Fredrikmo: Hehe, ja gillar man fransk EAM är Max/MSP ett måste på hårddisken :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså...när jag läste om det i senaste Studio blev jag helt superintresserad. Verkar vara kanon...jag menar...alla härliga referenser tilll IRCAM och sådant. Jag skulle vilja prova det under en längre tid eftresom det verkar komplicerat. Vad kostar det?

Jag skaffade Max/MSP downloadable, då blir det $495 och inga extra kostnader. Sen blir det ju lite mer om man vill ha Jitter och sånt (för video). Man kan göra 2 stycken "challenge & response", dvs. du får använda programmet på 2 datorer. Behöver du fler brukar det gå att ordna och man kan även fixa kortare "projektnycklar" till fler datorer, så det är ganska generöst på det sättet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...