Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Försöker spela in filtersvepen jag åstadkommer med "Cutoff"-reglaget i Kontakt 1.5 utan att lyckas! Har prövat alla möjliga kombinationer

av att markera "write"-knapp i Midi-fönster respektive i Kontakt samt haft på/av "REC" när jag spelar in (och upp)! Hur gör man?

MVH-Peder

Redigerat av Peder
Annons
Postat

Aktivera W när du spelar in, för Write Automation

Och aktivera R när du spelar upp, för Read Automation

Alltså, öppna pluggen, tryck in W och spela upp projektet medan du drar i rattar och spakar. Klicka bort W och aktivera istället R, spela upp projektet och automationen kommer att styra rattarna.

/Majken

Postat (redigerat)

Hej!

Tack! (Hmmmen det var så jag trodde att man gjorde och det funkade inte men, jag prövar igen - skam den som ger sig

(... sa killen med tomma ölglaset han med ren viljekraft önskar kunna fylla, så han sluter sina ögon och hoppas, hoppas...

MVH-Peder

Redigerat av Peder
Postat

Det där problemet har jag också ibland. Det verkar som om inte alla pluggar har stöd för automation. Låter iofs lite bepp om inte NI:s pluggar skulle ha det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.