Jump to content
Annons

Lägga upp en låt


Emil

Recommended Posts

Hej, jag har nyligen fått igång min hemstudio och har en första mix av mitt första egna studioprojekt klar. Vore kul att få lite feedback av er här på forumet.

Men då jag är en rejäl klubba på allt vad datorer heter så har jag ingen aning om hur jag ska kunna lägga upp låten på forumet. Hjälp mig gärna någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har du en hemsida? lägg upp den där.. har du hemsideutrymme? lägg upp den där.. annars finns det en uppsjö av sajter där man kan ladda upp och lagra sin musik, gratis. regga ett konto på en sån. sen skriver du en gallup, å gör en liten skala. fixa ett fint inlägg där alla uppmanas tycka till om låten i skriftliga omdömen för att komplettera den fasta skalan. lägg in en länk och posta i demosektionen. glöm inte att följa det "formulär" som ska fyllas i för demolåten. finns nog nitat i demosektionen om jag inte missminner mig..

säkerligen stinker det här lång väg.. men jag har aldrig själv postat nån demo här.. så om det är (vilket det garanterat är) fel å dåliga formuleringar samt missar.. snälla, ha överseende. 😲

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver ett FTP-program, tex FTP Surfer som är gratis och finns bl. a. på medföljande CD i tidningen "PC för alla nr4" eller går säkert att ladda hem från nätet. Ta kontakt med din bredbandsleverantör så får du användarnamn, lösenord samt adress för webbhosting. Dessa tre uppgifter skriver du in i FTP-programmet. I programmets fönster för du över en mp3 fil. För att prova att allt fungerar gå in i ett vanligt skrivprogram tex word och skriv länken till din låt: http://din adress som du fått/namnet på din musikfil. Namnet får inte innehålla mellanslag. Klickar du sedan på denna länk ska låten laddas ned från serven. Om det fungerar kan du sen gå in på forumet och följa anvisningarna där!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Phobos förklarade:

"...jag sitter på en mac och har inte ens fått msn att fungera."

Replik till Phobos:

Även Mac fungerar bättre utan p***svett uppe på lådan.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...