Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har fortfarande egentligen inte hört ett digitalt reverb som jag tycker lÄter acceptabelt. Det ska vara nÄgon form av "Vintage"-sound. Jag sökte lite pÄ reverb hÀr och det Àr ju en djungel. Har nÄgon förslag pÄ ett bra/nÄgra bra reverb som jag kan anvÀnda mig av?

EDIT glömde nÀmna att jag kör Cubase sÄ VST Àr det som gÀller.

Redigerat av s-wunderlich
Annons
Postat

Jag gillar Valhallas reverb. Valhalla VintageVerb Àr prisvÀrt och mÄngsidigt, och jag gillar Àven Valhalla Room.

En bubblare Àr Soundtoys Little Plate. Superenkelt, men jag tycker det lÄter kanon! 

Postat

Tackar för tipsen. Ska dyka ner i det hÀr. Har kollat lite pÄ bÄda. SÄg att det var "Sale", $29 pÄ Soundtoys Little Plate nu:
https://www.soundtoys.com/product/little-plate/

Det verkar vara vÀrt att testa först, med tanke pÄ priset tycker jag.

• 2 veckor senare...
Postat

@Jayway nu har jag kört Little Plate pÄ en lÄt jag hÄller pÄ och mixar. Det funkar alla tiders tycker jag. Troligen det bÀsta plate-reverbet jag testat faktiskt. Jag har kört ett annat pÄ den tiden jag hade PC, men jag har glömt bort vad det heter.

Postat
3 timmar sedan, drloop said:

Spana in Softube Spring Reverb och Tube delay, de Àr nog spot on för det du hÄller pÄ med.

https://www.softube.com/sr#/

Tack. Softube har jag kört förut. Jag var inte helt nöjd med det dÄ. Vet inte om det Àr mitt sinnestillstÄnd som gör att jag tycker Soundtoys Little Plate Àr bÀttre. Jag har köpt det nu sÄ jag kör vidare pÄ det.

NĂ„t med rymden ÄR kul! đŸ˜Č

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.