Jump to content
Annons

Nintendo & Eurodisco - feedback!?


StarCube

Recommended Posts

Jag Àr ett one-man-band som kallar mig "Nicci & Synthpojkarna". Musiken Àr en hybrid utav Cascada-techno och Nintendo 8 bitars. Jag har anvÀnt mig utav online mastering, dÄ jag Àr en tönt gÀllande -+db, hertz osv... NÄgon sa "trust your ears" vilket jag ofta arbetar efter.

 

Jag har inga studio monitorer utan 2 st gammalmodiga 15'woofer med titan diskant (DJ/PA). Jag ville ha en öppen, ljus och frÀsch mastering. I vissa högtalare gillar jag lÄtarna, i vissa inte.

Kom med kritik, skiten ligger redan pÄ Spotify: https://spoti.fi/2Pzhtyz

 

Youtube

Soundcloud

Instagram

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

50 visningar och ingen feedback 😛 Ge mig kritik.

[SOUNDCLOUD]https://soundcloud.com/nicci-synthpojkarna/help-repost-nicci-synthpojkarna-spelkonsol-new-edit[/SOUNDCLOUD]

[SOUNDCLOUD]https://soundcloud.com/nicci-synthpojkarna/help-repost-nicci-synthpojkarna-last-dance-new-edit[/SOUNDCLOUD]

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Sjysta lÄtar! Men pÄ Last Dance: sÄngen Àr vÀldigt lÄg, behöver puttas upp ett par Db (decibel) minst, drunknar i leaden. Lyssnar i Genelec 6010b och Ultrasone ProLine 550 lurar.

Spelkonsol: bÀttre volym pÄ sÄngen, men behöver puttas upp lite ocksÄ.

En stund pÄ jorden: upp med sÄngen.

 

Tips för att mixa sÄng: mixa med vÀÀldigt lÄg volym - om man kan höra sÄngen tydligt dÄ sÄ blir det ok.

Ps: sÄngljudet Àr vÀldigt bra, men lite lÄgt.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

1 timme sedan, Sleap said:

Sjysta lÄtar! Men pÄ Last Dance: sÄngen Àr vÀldigt lÄg, behöver puttas upp ett par Db (decibel) minst, drunknar i leaden. Lyssnar i Genelec 6010b och Ultrasone ProLine 550 lurar.

Spelkonsol: bÀttre volym pÄ sÄngen, men behöver puttas upp lite ocksÄ.

En stund pÄ jorden: upp med sÄngen.

 

Tips för att mixa sÄng: mixa med vÀÀldigt lÄg volym - om man kan höra sÄngen tydligt dÄ sÄ blir det ok.

Ps: sÄngljudet Àr vÀldigt bra, men lite lÄgt.

Vad mĂ€rkligt. För 10-11 mĂ„nader sen nĂ€r lĂ„tarna var nya sĂ„ fick jag meddelande pĂ„ SoundCloud om "The vocal is waaay too high". Vilket jag sjĂ€lv faktiskt tyckte ett tag. Nu retar jag mig pĂ„ andra saker, sĂ„ som att mina lĂ„tar alltid har lĂ€gst volym/output pĂ„ alla spotify-listor. 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

4 timmar sedan, StarCube said:

Vad mĂ€rkligt. För 10-11 mĂ„nader sen nĂ€r lĂ„tarna var nya sĂ„ fick jag meddelande pĂ„ SoundCloud om "The vocal is waaay too high". Vilket jag sjĂ€lv faktiskt tyckte ett tag. Nu retar jag mig pĂ„ andra saker, sĂ„ som att mina lĂ„tar alltid har lĂ€gst volym/output pĂ„ alla spotify-listor. 😛

Va fick du ett meddelande frĂ„n Soundcloud om det. Det Ă€r första gĂ„ngen jag hör om nĂ„got liknande. 🙂 Jag var en av dem som lyssnade pĂ„ dina lĂ„tar och jag blev riktigt jĂ€kla glad. Ingen bra kritik men i alla fall. 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

21 timmar sedan, StarCube said:

Vad mĂ€rkligt. För 10-11 mĂ„nader sen nĂ€r lĂ„tarna var nya sĂ„ fick jag meddelande pĂ„ SoundCloud om "The vocal is waaay too high". Vilket jag sjĂ€lv faktiskt tyckte ett tag. Nu retar jag mig pĂ„ andra saker, sĂ„ som att mina lĂ„tar alltid har lĂ€gst volym/output pĂ„ alla spotify-listor. 😛

Har heller aldrig hört att just Soundcloud pÄpekar nÄgot nÀr man laddar upp lÄtar dit. Lyssnade lite till (denna gÄng pÄ Soundcloud) och det lÄter lite annorlunda. Det Àr vÀl sÄ att det Àr sker saker med filerna nÀr man laddar upp material pÄ olika sajter - ofta blir ljudet sÀmre.

Men det viktigaste: lÄtarna Àr störtsköna, med bra texter och det Àr minst lika viktigt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

20 timmar sedan, Levander said:

Va fick du ett meddelande frĂ„n Soundcloud om det. Det Ă€r första gĂ„ngen jag hör om nĂ„got liknande. 🙂 Jag var en av dem som lyssnade pĂ„ dina lĂ„tar och jag blev riktigt jĂ€kla glad. Ingen bra kritik men i alla fall. 

Nej alltsĂ„ meddelande frĂ„n en annan anvĂ€ndare pĂ„ SoundCloud. 😛

 

Men okej.  Ni som tycker att min sÄng ligger lÄgt i lÄtarna, vad tycker ni om sÄngvolymen frÄn dessa antikviteter frÄn '94-'95? Det kÀnns som att förr "bÀddade" man in sÄngen i instrumenten, medan idag i modern produktion sÄ Àr sÄngen upp-i-ansiktet pÄ dig!?

2 Brothers on the 4th floor - Dreams
https://youtu.be/Lk3lQRmIkoM

DUNE - Can't Stop Raving
https://youtu.be/RlAImnD9kVY

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

42 minuter sedan, StarCube said:

Nej alltsĂ„ meddelande frĂ„n en annan anvĂ€ndare pĂ„ SoundCloud. 😛

 

Ha ha vad roligt. Missförstod helt och hĂ„llet. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lyssnar pÄ Soundcloud (dina lÀnkar dit Àr f.ö. trasiga). HÄller med om att sÄngen Àr lÄg i alla lÄtarna, speciellt i Last Dance. I övrigt lÄter mixen bra pÄ mina högtalare, har ett par gamla passiva Tannoy Reveal. AngÄende volymskillnad pÄ plattformar sÄ rekommenderar jag att du kollar upp riktlinjerna för respektive plattform och gÄr efter dem. 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...