Jump to content
Annons

Nintendo & Eurodisco - feedback!?


StarCube

Recommended Posts

Jag är ett one-man-band som kallar mig "Nicci & Synthpojkarna". Musiken är en hybrid utav Cascada-techno och Nintendo 8 bitars. Jag har använt mig utav online mastering, då jag är en tönt gällande -+db, hertz osv... Någon sa "trust your ears" vilket jag ofta arbetar efter.

 

Jag har inga studio monitorer utan 2 st gammalmodiga 15'woofer med titan diskant (DJ/PA). Jag ville ha en öppen, ljus och fräsch mastering. I vissa högtalare gillar jag låtarna, i vissa inte.

Kom med kritik, skiten ligger redan på Spotify: https://spoti.fi/2Pzhtyz

 

Youtube

Soundcloud

Instagram

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

50 visningar och ingen feedback 😛 Ge mig kritik.

[SOUNDCLOUD]https://soundcloud.com/nicci-synthpojkarna/help-repost-nicci-synthpojkarna-spelkonsol-new-edit[/SOUNDCLOUD]

[SOUNDCLOUD]https://soundcloud.com/nicci-synthpojkarna/help-repost-nicci-synthpojkarna-last-dance-new-edit[/SOUNDCLOUD]

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysta låtar! Men på Last Dance: sången är väldigt låg, behöver puttas upp ett par Db (decibel) minst, drunknar i leaden. Lyssnar i Genelec 6010b och Ultrasone ProLine 550 lurar.

Spelkonsol: bättre volym på sången, men behöver puttas upp lite också.

En stund på jorden: upp med sången.

 

Tips för att mixa sång: mixa med vääldigt låg volym - om man kan höra sången tydligt då så blir det ok.

Ps: sångljudet är väldigt bra, men lite lågt.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Sleap said:

Sjysta låtar! Men på Last Dance: sången är väldigt låg, behöver puttas upp ett par Db (decibel) minst, drunknar i leaden. Lyssnar i Genelec 6010b och Ultrasone ProLine 550 lurar.

Spelkonsol: bättre volym på sången, men behöver puttas upp lite också.

En stund på jorden: upp med sången.

 

Tips för att mixa sång: mixa med vääldigt låg volym - om man kan höra sången tydligt då så blir det ok.

Ps: sångljudet är väldigt bra, men lite lågt.

Vad märkligt. För 10-11 månader sen när låtarna var nya så fick jag meddelande på SoundCloud om "The vocal is waaay too high". Vilket jag själv faktiskt tyckte ett tag. Nu retar jag mig på andra saker, så som att mina låtar alltid har lägst volym/output på alla spotify-listor. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, StarCube said:

Vad märkligt. För 10-11 månader sen när låtarna var nya så fick jag meddelande på SoundCloud om "The vocal is waaay too high". Vilket jag själv faktiskt tyckte ett tag. Nu retar jag mig på andra saker, så som att mina låtar alltid har lägst volym/output på alla spotify-listor. 😛

Va fick du ett meddelande från Soundcloud om det. Det är första gången jag hör om något liknande. 🙂 Jag var en av dem som lyssnade på dina låtar och jag blev riktigt jäkla glad. Ingen bra kritik men i alla fall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, StarCube said:

Vad märkligt. För 10-11 månader sen när låtarna var nya så fick jag meddelande på SoundCloud om "The vocal is waaay too high". Vilket jag själv faktiskt tyckte ett tag. Nu retar jag mig på andra saker, så som att mina låtar alltid har lägst volym/output på alla spotify-listor. 😛

Har heller aldrig hört att just Soundcloud påpekar något när man laddar upp låtar dit. Lyssnade lite till (denna gång på Soundcloud) och det låter lite annorlunda. Det är väl så att det är sker saker med filerna när man laddar upp material på olika sajter - ofta blir ljudet sämre.

Men det viktigaste: låtarna är störtsköna, med bra texter och det är minst lika viktigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, Levander said:

Va fick du ett meddelande från Soundcloud om det. Det är första gången jag hör om något liknande. 🙂 Jag var en av dem som lyssnade på dina låtar och jag blev riktigt jäkla glad. Ingen bra kritik men i alla fall. 

Nej alltså meddelande från en annan användare på SoundCloud. 😛

 

Men okej.  Ni som tycker att min sång ligger lågt i låtarna, vad tycker ni om sångvolymen från dessa antikviteter från '94-'95? Det känns som att förr "bäddade" man in sången i instrumenten, medan idag i modern produktion så är sången upp-i-ansiktet på dig!?

2 Brothers on the 4th floor - Dreams
https://youtu.be/Lk3lQRmIkoM

DUNE - Can't Stop Raving
https://youtu.be/RlAImnD9kVY

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, StarCube said:

Nej alltså meddelande från en annan användare på SoundCloud. 😛

 

Ha ha vad roligt. Missförstod helt och hållet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på Soundcloud (dina länkar dit är f.ö. trasiga). Håller med om att sången är låg i alla låtarna, speciellt i Last Dance. I övrigt låter mixen bra på mina högtalare, har ett par gamla passiva Tannoy Reveal. Angående volymskillnad på plattformar så rekommenderar jag att du kollar upp riktlinjerna för respektive plattform och går efter dem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...