Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det någon som lyckats knäcka nöten med dubbeltrigg vid t.ex. inspelning med digitala trummor ddrum4 eller annan midi information?

I teorin vill jag:

1. Markera t.ex. alla baskaggeslag med ctrl (det "översta" lagret av midi) till 127

2. Med filtret kunna välja alla svagare slag ("all exept" och då 127 i volym)

3. I midi event list deleata alla dessa.

Problemet är att jag inte får detta moment att fungera i praktiken.

Är jag på rätt väg eller finns det något enklare sätt?

• 3 veckor senare...
Annons
Postat
Är det någon som lyckats knäcka nöten med dubbeltrigg vid t.ex. inspelning med digitala trummor ddrum4 eller annan midi information?

I teorin vill jag:

1. Markera t.ex. alla baskaggeslag med ctrl (det "översta" lagret av midi) till 127

2. Med filtret kunna välja alla svagare slag ("all exept" och då 127 i volym)

3. I midi event list deleata alla dessa.

Problemet är att jag inte får detta moment att fungera i praktiken.

Är jag på rätt väg eller finns det något enklare sätt?

Jag kan inte hitta det du är efter..

En liten workaround.. tillsvidare..

Du kan enkelt se alla dubbla slag i Midi Event listan, finns det flera events med samma starttid så är event två och senare gråade.. (se bild)

midilist-small.jpg

Postat

Det tipset kommer göra att det gå mycket snabbare att jobba!

Tack!

Går det i PT att splitta midi (in) så att jag får in varje trumma på en egen aux?

Postat
Det tipset kommer göra att det gå mycket snabbare att jobba!

Tack!

Går det i PT att splitta midi (in) så att jag får in varje trumma på en egen aux?

Kan du förtydliga .. typ mer exakt vad du vill göra... det finns möjlighet att splitta men jag behöver veta mer för att avgöra om det fungerar i ditt fall...

Postat

Alla mina trummor har varsin triggmic och går via min Ddrum4 in i Pro tools som ETT midispår.

Kan jag få ut varje trumma (i det här fallet dessa tangenter i pianorullen) på separata spår?

Då blir det betydligt lättare att se dessa dubbeltrigg i Midi Event listan som du beskrev.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.