Jump to content
Annons

Autumn Dust- Feedback pÄ mix


slejnard

Recommended Posts

Hej forumiter!

HjÀlper ett band som heter Autumn Dust att mixa deras skiva. Nu behöver jag er experters hjÀlp och vill ha synpunkter pÄ mixen. Bifogar en snutt frÄn en av deras shyssta lÄtar

Är jag pĂ„ rĂ€tt spĂ„r?

Har ni förslag pÄ Àndringar?

Tack pĂ„ förhand, edres slej 😑

Autumn Dust- Lady W snutt.mp3

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Tre snabba 😄

-Testa ta fram pulsen i trumkompet; höj virvel och kick. Kanske t.o.m. anvÀnda nÄgon enveloper e.d.

-Gitarrerna Àr lite smetiga och var nog sÄ av naturen innan du började har jag en kÀnsla av. (För mycket dist?)

Kanske lite mer mellanregister i gurorna ocksÄ. Typ 1-2kHz.

Du kan testa lÀgga pÄ nÄgon form av clip-dist, typ bandemulering som du kör hÄrt sÄ det börjar dista lite, sÄ de fÄr lite edge.

-Det Àr mycket diskantfnas i hihaten i synnerhet, p.g.a. mikrofonen kan jag tÀnka mig. Testa lÄgpassa försiktigt och mjukt sÄ kanske det vÀrsta försvinner utan att det börjar lÄta mÀrkligt.

Annars tror jag du Ă€r helt rĂ€tt. KĂ€nns som rĂ€tt typ av sound i övrigt. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det tror jag nog! Lyssnar inte pÄ samma högtalare som senast.  :rolleyes:

Jag tycker mig höra en avsevÀrd förbÀttring i de rent musikaliska aspekterna:

-Tror du fick upp grundpulsen i trumspelet, sĂ„ den hĂ€r mixen fĂ„r mig att stampa tankten 🙂

-NÀr du minskat diskanten verkar sÄngen ha fÄtt mer plats och hoppat fram en aning. Tummen upp!

Nu kanske den Àr liiite muddig Ä andra sidan? Vet inte vad du tycker sjÀlv. Om det Àr sÄ, sÄ kan du ju testa lÀgga till lite diskant pÄ masterbussen eftersom de interna balanserna verkar bra nu.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...