Jump to content
Annons

Floyd Rose tremolo, nu och då?


danieljm

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Har en gura med FR på men det är helt blockat av förra ägaren och har inga planer på att ändra på det då jag haft FR för länge länge sen och vet vilket strul det är med såna stall. I alla fall så har jag läst många gånger och kontentan av det är att Shaller FR är bäst. Däremot ska man definitivt passa sig för licensierade FR. De håller inte stämningen bra och sen är det inte samma storlek på dem så det går inte bara att köpa ett riktigt FR och slänga på. Men om du bestämmer dig för ett köp med FR på så se till att blocka stallet när du byter strängar och ska intonera den. Ett tremol-no är lösningen på det. Finns köpa på Thomann.

Link to comment
Dela på andra sajter

The original Floyds where made in German by Schaller. Now days they are different, Schaller lost the contract many years ago. If you can find an orginal 80's FR, these are thought to be the best. Schaller trem are good but will not fit a FR body without mods.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja du måste ju ta reda på guran du tänkt sätta på om det passar med avstånd och så. Ja va ska man säga om japaner? De uppfinner inget nytt men förbättrar saker och ting och det stämmer lika bra med svajstall.  Edge-Zero bridge w/ZPS3 backstop är det bästa svajet som finns. Punkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om floyd rose inte håller stämningen. Är det någon annan som har nått att tillägga?

Jo rätt justerad spelar dom som en dröm! Har en Ibanez från slutet av 80...går aldrig att få ostämd. Däremot ett floyd rose som krånglar vilket jag också haft erfarenhet av är som en mardröm!

Lämna in till duktig gitarrtekniker för set-up. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo rätt justerad spelar dom som en dröm! Har en Ibanez från slutet av 80...går aldrig att få ostämd. Däremot ett floyd rose som krånglar vilket jag också haft erfarenhet av är som en mardröm!

Lämna in till duktig gitarrtekniker för set-up. 🙂

Du menar att en gitarrtekniker kan få ordning på vilket floyd rose som helst?

Ska köpa elgitarr med svajstall, har ingen erfarenhet av svajstall sedan tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Blocka stallet, oavsett om man byter en eller alla på en gång är ett måste. Annars får man sitta och stämma guran hela kvällen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...